Abstract | U ovome radu teorijski će se obraditi pitanje društva s ograničenom odgovornošću, način njegova osnivanja i formiranja te organizacijske strukture i upravljanje kako bi poduzeće opstalo unatoč pesimističnom razmišljanju mnogih u Republici Hrvatskoj.
Osnovni cilj rada je istražiti kako budući poduzetnik može napraviti poslovni plan, odrediti iznos kapitala koji želi uložiti, odabrati predmet poslovanja koji će mu omogućiti dobit u poslovanju i izabrati radnike kojima će biti u interesu da poduzeće ostvaruje pozitivne rezultate.
Prije samoga osnivanja, budući poduzetnik mora biti svjestan rizika i odgovornosti. Dugoročno gledano, jedino što se može predvidjeti jest da će se tijekom godina poslovanja događati promjene na tržištu pa zbog toga treba biti oprezan kod upravljanja ljudskim resursima i kod određivanja strategije poslovanja. Isto tako, budući poduzetnik treba paziti na pokazatelje uspješnosti, što znači da kod smanjenja prihoda treba smanjivati i troškove, tj. uz vještine vođenja poslovanja mora biti sposoban upravljati i financijama. Samo mali broj poduzetnika u Hrvatskoj izrađuje marketinški plan, što nije neobično, jer je njihov pristup usmjeren tržištu i narudžbama umjesto istraživanju što je tržištu i kupcima potrebno. Iako poduzetnici smatraju da je priprema marketinškog plana nepotrebno trošenje vremena i novca, u praksi je dokazano da je za kvalitetno i dugoročno poslovanje itekako neophodan. Svaki marketinški plan treba sadržavati sažetak plana, povijest poslovanja, pregled tržišta, analizu situacije, misiju i viziju, marketinške ciljeve, procjenu konkurentnosti, analizu unutarnje i vanjske situacije, SWOT analizu, izbor ciljnog tržišta i vrednovanje plana.
Vođenje poslovanja jedna je od najvažnijih funkcija menadžmenta, te ključni činitelj efikasnosti u svakom poduzeću. Najvažniji resursi u poslovanju su zaposlenici i oni se mogu uz uspješnog i kvalitetnog vođu usmjeravati, motivirati i jasno definirati zadatke i ciljeve koji vode do uspješnog poslovanja. Svaki menadžer zbog toga mora jasno definirati svoj jedinstven i idealan stil vođenja na način da prati tržište, koje je promjenjivo, i da prilagođava stil trenutnim i budućim potrebama. |