Abstract | Seoski turizam danas predstavlja mogućnost bijega iz svakodnevnice. Ono što ljudima
nedostaje su aktivnosti, kvalitetno vrijeme za sebe i obitelj, te mir. Priroda je najpogodnija za
takve potrebe čovjeka, stoga se zbog toga sve više razvija seoski turizam. Promatranjem kroz
povijest seoski turizam razvijao se zbog potrebe zadržavanja stanovnika na selu, razvijanjem
novih djelatnosti, ali jedan od razloga je i privlačenje turista u prirodu. Danas su motivi turista
različiti, neki dolaze zbog mira, odmora, promjene ambijenta, dok drugi dolaze zbog aktivnog
odmora koji seoski turizam pruža na drugačiji način. Seoski turizam privlači sve veći broj
turista, i to urbanog stanovništva. U Hrvatskoj se na seoski turizam pridaje manje pažnje iako
ima sve uvjete i prirodne ljepote za razvoj takve vrste turizma. Austrija je iskoristila prirodne
ljepote i ulagala u seoski turizam, te postala europsko poznato turističko odredište. Drži se
svoje tradicije, svojeg imidža, povijesti, starih zanata, ali i upotpunjuje s raznim novim i
drugačijim turističkim sadržajima. Seoski turizam je vrsta turizma koja privlači sve populacije
i ispunjava sva njihova očekivanja. Gostoljubivost i ljubaznost, te domaća hrana, smatra se
bitnim temeljima seoskog gospodarstva Austrije. Razvojem turizma treba imati na umu zaštitu
okoliša i samog turističkog resursa jer bez toga turizam nema budućnosti.
Definiranjem ruralnog i seoskog turizma otkrivaju se ključni pojmovi, priroda, poljoprivreda,
odmor i selo. Cilj ovog rada prikazati seoski turizam na pravom primjeru, Austriji. Koja je
tajna uspjeha, koje metode i projekte koristi država da privlači nove turiste, ali i vraća
dugogodišnje goste. U radu će biti objašnjeni koji su to činitelji potražnje, ali i činitelji ponude
austrijskog seoskog turizma. Ovdje će se navesti primjeri seoskih turizama u austrijskih i
uvidjeti što to sadržavaju i nude, te kako se organiziraju s ostalim obrtnicima i gospodarstvima.
Rad sadrži istraživanje o percepciji hrvatskog stanovništva na seoski turizam Austrije.
Istraženo je koliko je stanovništvo Hrvatske upoznato sa seoskim turizmom Austrije i je li
Austrija više okrenuta promoviranju bogatijim državama tj. Njemačkoj kao što se nalazi u
literaturi. Usporedbom Hrvatske i Austrije dolazi se do zaključka što je to potrebno Hrvatskoj
da postigne takvu percepciju i kreiranje imidža kakvog ima seoski turizam Austrije. |