Abstract | Španjolska je zemlja s povoljnim geografskim položajem te privlači mnogo turista. Zbog
svojih destinacija uz more, kulture, povijesnih znamenitosti, festivala, tradicija te
drugačijeg pogleda na život izrazito je uspješna turistička destinacija u Europi i šire. Rad
obuhvaća općenite podatke o Španjolskoj, njenoj povijesti, stanovništvu, gospodarstvu s
posebnim naglaskom na uspješnost te mediteranske države u sektoru turizma. Uz top
destinacije čija popularnost ne jenjava, a zahvaljujući kojima je među prvim državama
svijeta po broju posjetitelja, te planirani još jači zaokret prema održivom turizmu koji
Španjolska najavljuje kroz svoju Strategiju razvoja turizma do 2030. godine, za očekivati
je da će nastaviti jačati turistički sektor. Na tom putu bi joj mogli stajati eventualni
politički nemiri te nepredviđene okolnosti kao što je epidemija COVID-19. Nadalje, rad
analizira prednosti koje španjolski turizam ima naspram turističke konkurencije u Europi i
na Mediteranu.
Detaljnije su obrađene turističke regije Španjolske, kupališni turizam koji je u Španjolskoj
moguć čitave godine te jedinstvena urbana sredina koja nadilazi popularnost glavnog
grada Madrida i nadaleko poznate Barcelone. Mnogi drugi gradovi kao što su Bilbao,
Sevilla, Cordoba, Granada i sl. privlače brojne posjetitelje čitave godine. Španjolska
obiluje turističkim znamenitostima, a mnoge od njih uvrštene su na popis UNESCO-ve
svjetske nematerijalne baštine. Osim toga, Španjolska je i top destinacija za posebne grupe
turista - od mladih (party turizam primjerice na Ibizi) do vjernika (hodočasnička ruta -
Santiagov put koji se nalazi na UNESCO-vom popisu svjetske baštine). Uz brojne
atrakcije, taj turistički div svoju atraktivnost gradi i isticanjem posebnih elemenata svoje
kulture - od opuštenog životnog stila, jedinstvenih običaja i tradicije do odlične
gastronomije. Također, odlična prometna povezanost, osobito razgranata mreža autocesta,
brzi vlakovi i brojne zračne luke, dodatno pogoduju već ionako odličnom statusu
Španjolske na turističkom tržištu. |