Abstract | London je glavni grad Ujedinjenog Kraljevstva. Nalazi se na jugoistočnom dijelu pokrajine
Engleske, pored rijeke Temze. Jedan je od najposjećenijih i najpoznatijih gradova na svijetu i
vrlo je značajan na turističkoj karti svijeta. Godišnje privlači velik broj turista koji uvelike
doprinose njegovom položaju na turističkom tržištu. S druge strane, posjećenost grada je u
godini nakon pojave pandemije naglo pala. Od svoje daleke povijesti pa sve do danas, London
je kulturno, povijesno, političko, prometno, administrativno i financijsko središte svoje zemlje
te svojim brojnim turističkim atrakcijama i manifestacijama uvelike doprinosi turizmu
Ujedinjenog Kraljevstva. Obiluje brojnim povijesnim i kulturnim dobrima, trgovima, ulicama,
palačama, katedralama, ulicama, restoranima, muzejima, a svojom šarolikom ponudom
manifestacija nudi festivale, izmjenu kraljevske straže, sportska natjecanja i brojne druge
aktivnosti.
U ovom radu predstavljeno je istraživanje koje se bavi proučavanjem zainteresiranosti i znanja
hrvatskih državljana o Londonu. Sastavljen je anketni upitnik koji se provodio putem interneta,
prvenstveno putem društvenih mreža. U upitniku su postavljena pitanja o osnovnim
karakteristikama ispitanika, a zatim su trebali označiti turističke atrakcije i manifestacije u
Londonu koje su im poznate. Trebali su odabrati glavne motive za posjet Londonu, iskazati
svoje mišljenje o turističkoj promociji Londona u Hrvatskoj te što misle o pandemiji COVID19 i bi li spriječila njihov odlazak u spomenuti grad. Dobiveni rezultati pokazali su kako
ispitanici poznaju više turističkih atrakcija, kulturno povijesnih dobara, palača, trgova, nego
turističkih manifestacija koje grad nudi. Neki ispitanici i dalje smatraju kako je pandemija
jedan od razloga koja sprječava putovanje u London, iako većina ispitanika ne smatra tako.
Također smatraju kako je pandemija poprilično utjecala na sam turizam u ovom britanskom
gradu. Utvrđeno je kako misle da se London ne promovira dovoljno u Hrvatskoj. London bi,
kao grad na svjetskoj razini, trebao poboljšati svoju promociju u Hrvatskoj kako bi imao još
više posjetitelja i unaprijedio svoj položaj na turističkom tržištu. |