Abstract | Cilj ovog završnog rada je prikazati važnost utjecaja marketinga na prodaju polica osiguranja
te u kojoj mjeri i u kojem obliku marketing najviše utječe na prodaju proizvoda osiguranja.
Kroz povijesne događaje i potrebe ljudi osiguravajuća društva došla su na razinu kakvu mi
danas poznajemo. Ljudskim potrebama, razvojem društva i društvenih normi osiguravajuća
društva imaju daljnju tendenciju razvoja i usavršavanja u budućnosti. Ovim završnim radom
obuhvaćene su vrste polica osiguranja koje se nude na tržištu u Republici Hrvatskoj i njihov
razvoj kroz povijest. Objašnjeni su pojmovi vezani uz osiguranje, ugovorne strane, obilježja i
načela osiguranja. Poslovanje marketinških odjela osiguravajućih društava od iznimne je
važnosti za razvoj i povećanje prihoda samog društva, a tako će se objasniti i prikazati
najznačajniji marketinški kanali kod podaje polica osiguranja. Aktivnosti usmjerene
poboljšanju lojalnosti korisnika osiguranja vrlo su važne, ali isto tako treba uzeti u obzir i
aktivnosti konkurentskih osiguravajućih društava. Cilj istraživanja ovog rada je analizirati,
istražiti i utvrditi na određenom uzorku koji marketinški kanal najviše utječe na odluku kod
odabira osiguravajućeg društva u kojem će ugovoriti određenu policu osiguranja, odnosno
utvrditi odnos između lojalnosti i marketinga doživljaja. U ovom završnom radu provedeno je
opisno istraživanje metodom ispitivanja na uzorku od 105 ispitanika. Provedenim istraživanjem
prikazane su preferencije potrošača kod odabira određenog osiguravajućeg društva. Prema
njihovoj dobnoj skupini utvrđeno je mijenjaju li, kod obnove ili ugovaranja novih polica
osiguranja, osiguravajuće društvo ili su lojalni korisnici, zatim koji medij najviše utječe na
odluku o odabiru osiguravajućeg društva, što im je najvažnije kod odabira osiguravajućeg
društva te je li to niska premija, proizvodi zaštite ili su vjerni svom zastupniku osiguranja.
Tržište osiguranja u Republici Hrvatskoj prilično je razvijeno, iako ne kao što je to primjer u
visokorazvijenim zemljama u svijetu. Prvenstveno se misli na različitost proizvoda zaštite,
premiji osiguranja, godišnjim stopama rasta prodaje polica osiguranja, broj godišnje
ugovorenih polica i slično. Na samom kraju ovog završnog, rada na temelju rezultata
istraživanja, prikazano je koji marketinški kanali najviše utječu na odluku potrošača kod
odabira određenog osiguravajućeg društva te na koje marketinške aktivnosti bi društva trebala
usmjeriti svoje poslovanje kako bi unaprijedila poslovanje, ali i samo zadovoljstvo svojih
korisnika. |