Abstract | Turizam u Republici Hrvatskoj predstavlja važnu ulogu u ukupnom gospodarstvu i razvoju.
Zahvaljujući turizmu, Hrvatska povećava svoj gospodarski rast, nudi mogućnosti zapošljavanja i
prepoznatljivosti na svjetskom tržištu. Kako bi se mogli prikupiti određeni podaci, potrebno je da
u navedenom sudjeluje nekoliko znanstvenih grana koje će potom doći do zaključka i rezultata.
Kako bi se neki zaključci prikazali, koristili su se statistički pokazatelji važni za turizam. Jedan
od tih čimbenika jest i turist. Ovaj znanstveni rad bavi se statističkom analizom dolazaka stranih
turista prema zemlji prebivališta u razdoblju od 2019. do 2021. godine. Podaci o dolascima
stranih gostiju u razdoblju od 2019. do 2021. godine te izračunati prosjeci govore da je broj
dolazaka stranih turista iz godine u godinu sve veći, a najbrojniji su njemački turisti, zatim turisti
iz Slovenije, Italije, Austrije, Češke, Poljske, Nizozemske, Francuske, Mađarske i Slovačke.
Kvalitetna turistička destinacija mora imati kvalitetnu ponudu, ali na primjeru pandemije virusa
COVID-19 dolazimo do zaključka da turističke destinacije u takvim kriznim situacijama ne
mogu utjecati na turistička kretanja. U radu će biti riječi o turizmu u općenito, pojmu turista,
statistici, važnosti vođenja statistike u turizmu i važnosti istraživanja tržišta. Nadalje, istraživački
dio bit će usmjeren na prikaz statističkih analiza, a podaci će se prikupljati na temelju
prezentiranih izvješća Državnog zavoda za statistiku. Navedeni podaci bit će obrađeni metodama
sinteze i analize te statističkim metodama, a dobiveni rezultati bit će prikazani ispod svake
tablice ili grafikona, sve u svrhu odgovarajuće obrade prikazanog problema. Analizom i
tabličnim usporedbama podataka o dolascima i noćenjima utvrđeno je da su profili Njemačke i
Slovenije slični po broju dolazaka. Izneseni statistički pokazatelji ukazuju na stupanj razvijenosti
hrvatskog turizma u dolascima te omogućuju prepoznavanje prednosti i nedostataka u pogledu
čimbenika i zemljopisnog rasporeda turista, što se može koristiti u izradi strategije hrvatskog
turizma. |