Abstract | U radu se nastoji prikazati glamping turizam. Glamping turizam naziva se još i luksuznim kampingom
te predstavlja inovaciju na tržištu. Glamping, kako i sama riječ govori, spoj je luksuza, odnosno
glamura s kampingom. Kako bi mogli pobliže objasniti glamping, u prvom djelu rada obrađen je
kamping turizam, njegov razvoj, vrste i kategorizacija kampova te trendovi u kamping turizmu.
Kamping označava smještaj i boravak turista u kampovima na otvorenom prostoru, a javlja se u 20.
stoljeću. Kampovi moraju ispuniti razne uvjete kako bi se mogli kategorizirati s 2, 3, 4 ili 5 zvjezdica.
Glavna karakteristika, kako kampinga tako i glampinga, je boravak u prirodi. Dva su najpoznatija
trenda - 7RE-TRENDs koji označava pomlađivanje, obnavljanje, ponovno zbližavanje, povratak
prirodi i luksuzu te NEOKAMPING koji je okrenut održivom razvoju i prirodi. Razvojem takvih
trendova na tržištu, došlo je do novog oblika kampinga – glampinga. U sljedećem djelu rada definira
se glamping turizam, prikazuje se njegov razvoj i trendovi. Glamping je podignuo kampiranje na
jedan viši nivo koji turistima pruža boravak u prirodi s vrhunskom opremom i sadržajima te
visokokvalitetnom uslugom. Razvio se u posljednjih nekoliko godina te još nije toliko razvijen i
prepoznatljiv. Postoje razne definicije glampinga, a uglavnom su sve povezane s pojmovima luksuza,
visokokvalitetne usluge, inovativnosti, udobnosti, intimnosti i opuštanja. Najprije se razvio u
Americi, a kasnije u Europi i još se uvijek razvija. Fokus glampinga je na prirodi, inovativnosti,
autentičnosti, komforu i intimi. Razlika između kampinga i glampinga je ta da kamping turisti vole
komunikaciju i druženje, dok je glamping turistu važnija privatnost i intima. Nakon definiranja
kamping i glamping turizma, u radu će se obrađivati o glamping turizmu Hrvatske. Broj dolazaka i
noćenja u Hrvatskoj u 2021. Godini, u odnosu na 2020. godinu, porastao je preko 90 %. Uzrok tome
je smanjenje mjera povodom pandemije koronavirusa. Što se tiče najvećeg broja dolazaka i noćenja
ostvarenih u kampovima, tu se istaknula Istarska županija. Upravo Istarska županija ima najviše
kampova i najrazvijeniju glamping ponudu. Ponuda kamping smještajnih kapaciteta u Hrvatskoj još
je u velikoj prednosti naspram glampinga. Tek se odnedavno počela razvijati ponuda glamping
smještajnih objekata. Ovakva ponuda glamping smještajnih objekata otvorila je mnoga vrata za razvoj
ovakvog oblika turizma. Sam razvoj ovakvog oblika turizma zbio se vrlo brzo, stoga se još ne postoji
mnogo istraživanja na tu temu. Ponuda glamping smještajnih objekata još je oskudna, ali raste iz dana
u dan zbog velike potražnje. Nadalje je u radu predstavljeno šest glamping resorta na kojima je
kasnije provedeno istraživanje. Cilj istraživanja je izmjeriti prepoznatljivost glamping turizma u
Republici Hrvatskoj. Velika prednost danas u glamping turizmu je predanost prirodi i održivom
razvoju. Što se tiče Hrvatske, ona još uvijek razvija takav oblik turizma. |