undergraduate thesis
Organization of sales in croatian sport clubs

Manuela Kralj (2014)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleOrganizacija prodaje u sportskim klubovima Hrvatske
AuthorManuela Kralj
Mentor(s)Andrijana Kos Kavran (thesis advisor)
Marina Gregorić (thesis advisor)
Abstract
Prodaja kao poslovna funkcija predstavlja temeljni element svake profitno usmjerene organizacije. Upravljanje prodajom sastoji se od tri osnovne aktivnosti, a to su planiranje, implementacija i kontrola. Vrste prodajnih poslova su prodaja trgovcima, misionarska prodaja, tehnička prodaja i prodaja novim kupcima. Sport se danas sve više modernizira i postaje vrlo razvijen. Neki od najvećih sportskih klubova predstavljaju i uspješna poduzeća koja ostvaruju velike profite na tržištu sportskih usluga, roba i kapitala. U današnjem svijetu sport pripada najbrže rastućim privrednim granama, a natjecanja nisu više samo zabava, već ogromni spektakli. Organizacija prodaje u sportskim klubovima temelji se na sportskim proizvodima, bili oni u materijalnom obliku ili nematerijalnom obliku kao usluga. Sportski proizvodi su sve ono što se može ponuditi na tržištu kako bi izazvalo pažnju, upotrebu ili potrošnju, a moglo bi zadovoljiti neku želju ili potrebu. Usluge su sve aktivnosti, pretežno neopipljivog karaktera, koje rezultiraju određenim koristima, koje rješavaju određeni problem korisnika i koje je korisnik spreman direktno ili indirektno platiti. Sportski klubovi svoje prihode ostvaruju putem raznih medija koji ih promoviraju, ali i putem članarina, ulaznica, sponzora, donacija, prodaje tv prava, igrača te sportskih škola. Veći klubovi najveće prihode ostvaruju putem prodaje ulaznica. Najveći broj ulaznica u Hrvatskoj prodaje se u nogometnom klubu Dinamo iz Zagreba, ali i hokejaškom klubu Medveščak koji najveće prihode ostvaruje putem suradnje sa sponzorima. Ostali sportski klubovi nisu toliko uspješni u sponzoriranju i prodaji ulaznica, no oslanjaju se na prihode od promotivnih materijala te ostalih artikala iz svoje ponude, zatim na različite udruge i kampanje te škole za djecu.
Parallel title (English)Organization of sales in croatian sport clubs
Committee MembersMarina Gregorić
Ivan Hegeduš
Mirjana Trstenjak
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Kinesiology
Sports Kinesiology
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2014-11-26
Parallel keywords (Croatian)prodaja sportski proizvodi prihodi ulaznice sponzori sportaši nogometni klub
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:219125
CommitterPetra Horvat