Abstract | U radu se najprije definiraju animacijski programi, zatim pojašnjava se samo značenje
riječi animacija, koja označava oživljavanje, točnije davanje duše. Navode se ciljevi
animacije u turizmu, gdje se polazi od pitanja je li današnjem turistu koji boravi nekoliko
dana u destinaciji ili posjetitelju dovoljna osnovna ponuda prehrane i smještaja na
području kontinentalne Hrvatske? Tu se dolazi do rezultata - da je suvremenom turistu
potrebno mnogo više od navedenog osnovnog paketa. Današnji posjetitelji traže bijeg od
posla i uobičajenih izleta, te se taj doživljaj može upotpuniti animacijskim programima
tijekom odmora ili u slobodno vrijeme.
U istraživačkom radu navode se pristupi vrstama animacijskim programima poput:
općeg, sadržajnog, vremenskog i drugih vrsta pristupa. Važno je spomenuti i osobine
animatora, koji provodi i samim time igra glavnu ulogu prilikom predaje iskustva i
stvaranja pozitivnog doživljaja turistima. Animator mora imati određeni talent i
određenu razinu profesionalnosti, ali i uljudnost prema gostima, te naravno i određeni
stupanj obrazovanja ukomponiran u zajedničke osobine koje će zadovoljiti gosta i
potaknuti da se zadovoljan gost uvijek vrati.
Potencijal izletišta Vukov Breg u Vukanovcu okosnica je ovog istraživačkog rada.
Izletište karakterizira povoljna lokacija u Međimurskoj županiji uz bogatu autohtonu
gastronomsku ponudu, no to nije dovoljan motiv za privlačenje turista i posjetitelja na
duži vremenski period. Uz pomoć Razvojne strategije Međimurske županije do 2020.
(2021.) godine, na izletištu Vukov Breg predloženi su animacijski programi poput:
degustacije vina, organiziranih večera uz živu glazbu, rekreacije i mnogih drugih, koji bi
zasigurno privukli turiste na izletište, a samim time i poboljšali vlastitu turističku ponudu,
ali ujedno i ponudu kontinentalne Hrvatske.
U istraživačkom radu, nakon obrade sekundarnih podataka preuzetih iz domaće i iz
strane literature te online stranica, provedeno je istraživanje. Izvršeno je opisno
istraživanje putem metode ankete na 100 ispitanika koja je za cilj imala utvrditi, može li
se pomoću animacijskih programa privući više turista i koje animacijske programe bi
bilo poželjno uvesti na izletište da se povećanje broja turista doista i realizira. Došlo se
do rezultata da animacijski programi imaju znatan utjecaj na odabir destinacije kod
turista. |