Abstract | Ovaj će rad biti sažetak procesa izrade 2D platformer igre retro izgleda. Sama igra
rađena je u Unity softveru, jednom od najpopularnijih softvera današnjice za izradu
ponajviše mobilnih igara, no uz to i igara za web, PC, itd. Kod razvoja igre korišteni su
razni alati za crtanje, uređivanje slika, snimanje i uređivanje zvuka i slično.
Kreiranjem projekta u Unityju započinje proces izrade igre. Prije početka same
izrade, igru valja osmisliti (dizajn igre) kako osoba koja izrađuje igru sama sebi ne bi
bila prepreka kod samog procesa izrade. Takvim se planiranjem i minimaliziranjem
potencijalno izbjegava mnogo problema. Nakon pokretanja izrađenog projekta valja
krenuti sa uvozom datoteka, odnosno imovine (eng. assets), a koju se može izradili,
preuzeti sa službenih online trgovina ili kupiti. Kako na samom početku vrlo vjerojatno
još uvijek nije izrađena sva potrebna imovina, izrada projekta otvara se korištenjem
privremeno kreiranih objekata u igri koji svojim daljnjim razvojem dovode do završne,
u potpunosti definirane i izrađene cjeline. Uz to, začetak projekta obično je popraćen
izradom „korica“ okolnih sustava koji nisu izravno vezani uz centralni dio projekta,
odnosno igrivost same igre, time se „kupuje“ vrijeme do izrade ostale imovine,
posebice ako na projektu radi više osoba. Kako napreduje izrada imovine, centralnog i
okolnih sustava igre, tako se i javlja potreba za prvim dizajnom nivoa igre. Prvi izgled
nivoa nikako ne bi trebao biti i završni, već bi se trebao razvijati s ostatkom igre. S
druge strane, projekt treba biti višestruko testiran prilikom izrade, takva se testiranja na
velikim projektima rade tijekom i nakon izrade, a sve u svrhu popravljanja pogrešaka i
eventualnih nelogičnosti. Posebna se pozornost predaje glavnim mehanikama koje i
jesu najbolje uočljive. Sukladno tome, kako dizajn nivoa valja biti prilagođen igračima
ciljane skupine, konačan tijek samog nivoa tek se može definirati tik nakon zaključnog
postavljanja mehanika glavnog igrača i/ili prepreka, odnosno neprijatelja. |