Abstract | Zaklada Ana Rukavina jedna je od najpoznatijih zaklada koje djeluju u Republici
Hrvatskoj te je u ovom radu pod nazivom „Menadžment Zaklade Ana Rukavina“ opisana
svrha postojanja Zaklade, njeno polje djelovanja i aktivnosti te menadžment i rezultati
koje je Zaklada ostvarila do sad.
Ana Rukavina, čije ime nosi Zaklada, bila je mlada novinarka oboljela od leukemije čije
su želje za ozdravljenjem odjeknule javnošću i stale u dvije riječi „Želim život“. Pod tim
sloganom djeluje i Zaklada čiju su inicijativu za pokretanje osmislili njena obitelj,
hrvatski politički dnevnik Vjesnik i Hrvatska udruga leukemija i limfomi.
Potrebno je napomenuti da Zaklada najveći dio prihoda ostvaruje putem donacija iz čega
je vidljivo da je uspješna i ima povjerenje zajednice što je preduvjet za njenu održivost te
samim time i ostvarenje svrhe, a to je biti dobrotvorna i općekorisna. Upravo iz tog
razloga ona i veći dio svojih rashoda izdvaja za donacije.
Temeljem svega poznatog o Zakladi, provedena je analiza snaga, slabosti, prilika i
prijetnji kako bi se identificirale jake strane Zaklade koje doprinose u provođenju
aktivnosti i projekata kako bi se unaprijedilo poslovanje i promicali pozitivni čimbenici
u ključne strateške prednosti, a samim time uklonile i negativne karakteristike poslovanja.
Na kraju samog rada prikazani su rezultati istraživanja provedene anonimne ankete pod
nazivom Poznavanje i stav o zakladama te o najpoznatijoj Zakladi Ana Rukavina.
Istraživanje je provedeno kako bi se dobio uvid u poznavanje ispitanika o djelovanju
zaklada te njihov stav o korisnosti osnivanja Zaklade. Sama anketa bila je podijeljena u
dva dijela. Prvi je dio obuhvaćao profil ispitanika i njihovo poznavanje zaklada dok se
drugi dio odnosio na stav o Zakladi Ana Rukavina.
Rezultati istraživanja pokazuju nam da su ispitanici upoznati sa svrhom postojanja
zaklada. Više od polovice ispitanika sudjelovalo je u nekim aktivnostima Zaklade, što je
zapravo veliki broj, no s obzirom na to da je Zaklada Ana Rukavina najpoznatija u
Hrvatskoj, može se zaključiti da tu još uvijek postoji veliki prostor za napredak. Što se
tiče prepoznatljivosti Zaklade Ana Rukavina, analizom je utvrđeno da gotovo svi
ispitanici znaju za navedenu zakladu te su isto tako upoznati s cijelom pričom oko
pokretanja Zaklade što je rezultat medijske popraćenosti priče koja je odjeknula Aninom
bolešću. Više od polovice ispitanika poznaje ciljeve i aktivnosti Zaklade, a gotovo svi
ispitanici smatraju pokretanje Zaklade korisnom. Ispitanici koji su sudjelovali u
aktivnostima Zaklade, najviše su svoje djelovanje iskazali kroz donacije, a jako mali broj
kroz volonterstva iako se većina ispitanika izjasnila da bi podržalo Zakladu kroz
donaciju, volontiranje i upisom u Registar dobrovoljnih darivatelja. Iz svega navedenog
vidljivo je da Zaklada ostvaruje svoj cilj te je zajednica spremna uključiti se i doprinositi
jačanju Zaklade, no još uvijek je nedovoljno upoznata sa samim procesom i
mogućnostima uključivanja u aktivnosti.
Kako bi se ciljevi Zaklade ostvarili, menadžment Zaklade trebao bi kontinuirano raditi
na njenim aktivnostima i razvoju novih projekata te kroz suradnju s volonterima i
donatorima, ali i s institucijama u zemlji i izvan nje, doprijeti do javnosti i omogućiti
uključivanje zajednice u projekte Zaklade. |