Abstract | Ovim završnim radom želi se prikazati digitalizacija poslovnih dokumenata te
krajnjem korisniku olakšati posao. Temeljen je na izradi aplikacije pomoću APEX-a
(Oracle Application Express). U prvom dijelu rada opisan je način rada Oracle-ove baze
podataka te je prikazana usporedba Oracle RDBMS-a i Microsoft SQL Servera. Opisane
su osnovne karakteristike Oracle RDBMS-a, od kojih su najvažnije funkcionalnost,
pouzdanost i velika brzina pristupa podacima. Također, u prvom dijelu navedeni su ostali
alati i tehnologije koje se koriste prilikom izrade aplikacije, kao što je JavaScript, CSS,
.Net Framework, itd.
U kasnijem dijelu opisan je koncept i način rada samog APEX-a te osnovne
funkcionalnosti kao i rad s alatom. Navedene su i dvije opće kategorije APEX okruženja
– razvojno i okruženje izvođenja.
U nastavku, opisano je kreiranje baze podataka potrebne za funkcioniranje cijele
aplikacije te su navedene izrađene tablice kao i dijagram entiteta (ER – dijagram).
Za potrebe rada kreirane su sljedeće tablice: z_dokumenti, rnalog, poslovni_partner,
radnik, organizacija, dokumenti_stavke, valuta, arhiv_dokumenata, urud_dokument,
koraci_obrade. Pomoću njih opisano je svojstvo relacije prikazano ER dijagramom.
Prema tablicama, u aplikaciji su kreirane stranice kojima se čini pregled, uređivanje i
unos novih podataka kao i sam proces ovjere dokumenata. Svaka je stranica objašnjena
s pripadajućim funkcionalnostima i mogućnostima kao i izvornim kodom korištenim za
pojedine dijelove aplikacije.
U završnom dijelu navodi se prednost web okruženja i APEX-a kao alata za izradu
aplikacije te se pridodaje važnost digitalizacije radi unapređenja poslovanja. |