Abstract | U profesionalnom nogometu, koji je u suvremenom društvu postao visoko
profitabilna poslovna aktivnost, prikladni način upravljanja sportskom organizacijom
postao je zahtjev i potreba. Njime se može osigurati da klub raste i da se razvija, odnosno
da se najboljim klubovima, sportašima i trenerima osigura primjerena zarada, a publici
užitak u sportskim događajima. U skladu s takvim trendom sve je značajnija uloga
sportskih menadžera koji svojim znanjem, vještinama i sposobnostima trebaju osigurati
zanimljivost sporta, a onda i što veću profitabilnost. Odnosno, žele li se stvoriti poželjni
odnosi zainteresiranih strana i pojačati značenja sporta u različitim kontekstima
potrebno je da se ponude koncepti što prihvatljivijeg usklađivanja sportskih organizacija
s potrebama sportskog tržišta. Zbog značajnih financijskih sredstava koji prate sportske
događaje, ništa se ne može prepuštati slučaju. Donesene odluke moraju biti
potkrijepljene argumentima, a nikako proizvoljne, a moraju biti zasnovane na suradnji
između različitih članova sportske zajednice i uključivanju zainteresiranih izvan sporta,
na predviđanju, planiranju i usmjerenju k ostvarivoj viziji. Dakle, treba tražiti i skupljati
potrebne komadiće, koliko god se činili neznatnima i onda se može doći do željenih
rješenja. Uspješni menadžeri moraju posjedovati karizmu koja podrazumijeva moć za
očaravanje, pridobivanje i uvjeravanje, pokretanja i vođenja suradnika tako da ih oni
slijede sa zadovoljstvom i ispunjavaju postavljene ciljeve u sportskoj organizaciji. Kroz
takvu vrstu interakcija može se stvoriti posebna ili prikladna atmosfera koja će kod
publike izazivati doživljaje i poticati emocije. Drugim riječima, treba pronaći pravu
mjeru i uz racionalno balansiranje iz poslovanja nastojati izvući samo prave i pozitivne
karakteristike, interaktivnost i živost. A to će onda rezultirati da će vlasnici nogometnih
klubova biti zadovoljni brojem pobjeda, povećanoj posjeti na stadionu, podršci
zajednice, povećanom broju sponzora i partnera i većoj medijskoj pozornosti.
U okviru razmatranja zadane teme provedeno je i istraživanje u NK Međimurju koje
je trebalo pokazati kako ispitanici razmišljaju o ulozi menadžeru u sportu i potrebnim
kompetencijama za taj posao. |