Abstract | Videoigre danas su jedan od najčešćih oblika zabave. Razvoj tehnologije tako prati i
razvoj videoigara pa su videoigre danas postale dosta kompleksne i grafički vrlo napredne.
Ne čudi stoga činjenica da je razvoj videoigara u današnjici postao vrlo složen proces u
kojem sudjeluje čitav tim stručnjaka, a sam razvoj često zna trajati i do par godina prije
nego li je igra u potpunosti spremna za izlazak na tržište. Ovaj završni rad služi da bi se
opisao cjelokupan proces u izradi 3D videoigre, a kod izrade koristi se razvojno okruženje
Unity. Naravno postoji još dosta drugih okruženja za izradu videoigara kao što su
CryEngine i Unreal Engine, ali Unity je i dalje najpoznatiji. Uspješnost Unity razvojnog
okruženja prije svega leži u njegovoj jednostavnosti i odličnoj povezanosti s Visual
Studiom, koji služi za pisanje kodova da bi igra bila funkcionalna i radila onako kako je
zamišljeno. Konkretno, u ovom radu, skripte za funkcionalnost igre pisane su u C#
programskom jeziku, a mogu se koristiti i mnogi drugi jezici kao što su C++, JavaScript,
Python i ostali. Kao što je već spomenuto, u današnje vrijeme nije dovoljno biti dobar
programer da bi se izradila videoigra, već je u samoj izradi potrebno kombinirati znanja iz
različitih područja. Upravo zbog toga veliku pomoć kod izrade ovog rada predstavlja
Unityeva službena trgovina s već unaprijed izrađenim elementima, Unity Asset Store.
Upravo putem Asset Storea moguće je preuzeti brojne plaćene, ali i besplatne elemente da
bi se dodatno olakšao i ubrzao postupak izrade same igre. Potrebno je napomenuti da će u
ovom radu biti detaljno objašnjen postupak izrade različitih razina na izbor korisniku, kao
i brojni drugi elementi kao što su brojač krugova, vrijeme trenutnog kruga i vrijeme
najboljeg kruga. Sve su ovo samo osnovni elementi koji čine uspješnu trkaću igru, a kroz
ovaj rad upoznat ćemo se s još mnogo drugih. Naravno bilo koju videoigru nemoguće je
zamisliti bez glavnog izbornika kao i podizbornika koji služi da igrač odabere željeni
automobil, željenu stazu i željeni način igre. Trenutno je igra zamišljena samo za PC,
odnosno Microsoft Windows platformu. |