Abstract | Meksiko je jedna od zemalja s najviše kulturnih dobara pod zaštitom, kako materijalnom tako
i nematerijalnom. Trenutno se na UNESCO-ovom popisu nalazi 35 kulturnih dobara, od čega
27 pripada materijalnoj kulturnoj baštini Meksika. Također, Meksiko je zemlja koja bilježi
najveći broj dolazaka međunarodnih turista pa čak i u vrijeme pandemije COVID19.
Problematika istraživanja polazi od pretpostavke da se turističke destinacije Meksika
doživljavaju samo kroz ljepotu prirode odnosno prekrasnih plaža i tradicionalnu meksičku
glazbu, a premalo na kulturno-povijesne atrakcije kojima Meksiko obiluje. Meksiko je poznat
po svojoj bogatoj prirodnoj ljepoti, uključujući prekrasne plaže na Karibima i Pacifiku,
impresivne planine, tropske šume, vulkane, pustinje i koraljne grebene. Ova prirodna blaga
privlače ljubitelje prirode, avanturiste i ronioce iz svih dijelova svijeta. Osim prirodnih
atrakcija i resursa kojima Meksiko obiluje zbog geografskog položaja, važno je naglasiti i
turističke resurse kulturno-povijesne baštine koja potječe iz pretkolonijalnog doba te
kolonijalnog doba Meksika. Meksiko je dom brojnih drevnih civilizacija, uključujući Maje,
Azteke i Olmeke. Arheološka nalazišta kao što su Chichén Itzá, Teotihuacán i Palenque
privlače turiste koji su zainteresirani za povijest i kulturu. Također, tradicionalne meksičke
ceremonije, folklorna glazba, plesovi, hrana i lokalni obrti predstavljaju bogatu kulturnu
baštinu koju posjetitelji mogu doživjeti. Meksička kuhinja je jedna od najcjenjenijih na
svijetu. Hrana kao što su tacos, enchiladas, guacamole, salsa i meksička čokolada privlače
gurmane i ljubitelje hrane. Raznolikost okusa, začina i regionalnih specijaliteta čini meksičku
kuhinju jedinstvenom i neodoljivom. Meksiko je poznat po svojim prirodnim rezervatima,
nacionalnim parkovima i ekološki osviještenim destinacijama. Turisti mogu istraživati divlji
svijet, promatrati morske kornjače, kitove, tropske ptice i druge endemske vrste. Ekoturizam
promiče očuvanje prirode i podržava lokalno stanovništvo. Rezultati provedenog istraživanja
o prepoznatljivosti turističkih proizvoda Meksika među Hrvatima otkrivaju da postoji prostor
za povećanje svijesti o ovom privlačnom odredištu. Ispitanici su izrazili ograničenu
prepoznatljivost turističkih proizvoda Meksika, ali su istaknuli određene elemente koji su im
poznati. Potrebno je neprestano ulagati u marketinške aktivnosti kojima bi Meksiko kao
zemlja prepunih atrakcija bila prepoznata u svim segmentima turizma kojima obiluje. |