Abstract | U ovom radu prikazani su načini poslovanja u hotelijerstvu te elementi menadžment
ugovora, kao i njegova primjena, a obuhvaćeni su i objašnjeni pojmovi vezani uz
menadžment ugovore, počevši od samog značaja razvoja hotela, hotelijerstva i pojave
hotelskih lanaca, te načina povezivanja hotela (horizontalno i vertikalno povezivanje). U
prvom dijelu rada objašnjena je definicija hotelijerstva i hotela, njihova povijest
nastanka, njihova ponuda, te razni sadržaji koje mogu nuditi. Prikazani su i kriteriji koje
moraju zadovoljiti takvi poslovni subjekti da bi spadali u kategoriju hotela. U glavnom
djelu rada prikazano je povezivanje hotela u hotelske lance preko menadžment
kompanija, odnosno menadžment ugovora kao načina povezivanja u hotelijerstvu.
Objašnjeni su načini povezivanja, analizirane prednosti i mane navedenih, definirane
vrste ugovora o menadžmentu. Prikazani su i problemi s kojima se susreću vlasnici i
menadžment kompanije. Prikazane su vrste ugovora kao što su ugovor o franšizi, ugovor
o najmu i objašnjeno je zašto se hoteli uopće udružuju i koje su njihove koristi u takvim
poslovnim odnosima. Vezano uz to, u bitnom su analizirni načini poslovanja najpoznatijih
svjetskih hotelskih lanaca kao što su Hilton, Marrionett International, Wyndham i njihovi
brendovi u Republici Hrvatskoj. Spomenuti su njihovi poslovni modeli, razlike između
njih i razni načini kojima žele privući korisnike njihovih usluga.
U određenim dijelovima rada, prikazane su zakonske i podzakonske norme kojima su
uređeni menadžment ugovori, hotelsko poslovanje, ali i općenito ugovorni odnosi.
Detaljno je prikazano poslovanje hotelskog poduzeća Termi Sveti Martin, nekad Lifeclass
Terme Sveti Martin, koje posluje na području Međimurske županije i ostvaruje
najznačajnije rezultate u ovom području. |