Abstract | Zadatak ovog završnog rada je ostvariti prototip simulatora temeljenog na mikroupravljaču tvrtke Microchip arhitekture PIC16. Rad je podijeljen u nekoliko cjelina: povijest mikroupravljača i mikroupravljača familije PIC, opis arhitekture mikroupravljača familije PIC i konkretno mikroupravljača PIC16F84, opis implementacije prototipnog simulatora i parsera asemblerskog koda, te opis grafičkog sučelja koji koristi implementaciju prototipnog simulatora.
U početku rada opisana je općenita povijest mikroupravljača - kako i kada su se pojavili, razvoj tržišta, te povijest 8-bitnih mikroupravljača familije PIC. U nastavku rada navedene su osnovne značajke arhitekture PIC16 mikroupravljača, te prednosti i nedostaci ove arhitekture u odnosu na arhitekture drugih proizvođača mikroupravljača, poput mikroupravljača 8051 tvrtke Intel. Opisane su značajke instrukcijskog skupa, fizička organizacija memorija i sabirnica unutar mikroupravljača, te način na koji se pristupa radnoj memoriji, registrima i sklopovima. Također je opisana podjela familije 8-bitnih mikroupravljača PIC, te kojoj familiji pripadaju mikroupravljači tipa PIC16.
Nakon osnovnih značajka arhitekture, opisan je mikroupravljač PIC16F84, njegove nožice, sklopovi kojima raspolaže, instrukcijski skup, te radna i programska memorija.
Implementacija prototipnog simulatora i parsera napravljena je korištenjem objektno
orijentirane programske paradigme, te realizirana korištenjem programskog jezika Java. Simulator je implementiran na način da je funkcionalnost mikroupravljača podijeljena na niz podfunkcija mikroupravljača, te se svaka podfunkcija simulira u zasebnom razredu. Razredi su potom hijerarhijski spojeni u smislenu cjelinu korištenjem kompozicije objekata i nasljeđivanjem razreda. Opis implementacije je napravljen na način da je svaki razred pojedinačno opisan. Prvo je opisana funkcija koju taj razred obavlja i tko ga koristi, potom opis implementacije razreda. Na kraju opisa razreda nalazi se popis njegovih javnih metoda i atributa, te opis njihovih funkcija, i tip atributa ili u slučaju metode tip argumenta i povratne vrijednosti.
Zadnje poglavlje prije zaključka sadrži kratak opis grafičkog sučelja koji vizualno prikazuje unutarnja stanja mikroupravljača. Za implementaciju grafičkog sučelja korištena je Swing biblioteka. Poglavlje sadrži popis razreda i sučelja biblioteke Swing koje implementacija grafičkog sučelje koristi, opis vizualnih elemenata grafičkog sučelja te na koji način je implementirano grafičko sučelje. |