Abstract | Ovaj rad nastoji zorno prikazati koncepte izrade grafičkih računalnih aplikacija te približiti metodologije i načine razmišljanja pri stvaranju računalne grafike. Također, rad objedinjuje koncepte izrade stručnih grafičkih aplikacija korištenjem najpoznatijih tehnologija prikaza nacrtanih elemenata kao što je OpenGL biblioteka, FLTK sustav grafičkih prozora koji omogućuje prikazivanje grafičkih korisničkih sučelja unutar operacijskog sustava i PugiXML C++ zaglavlja koje rukuje pohranom i čitanjem jednostavnih podataka iz XML datoteke. Spomenuti su i razrađeni česti problemi koji se javljaju pri izradi spomenutih aplikacija. PARTIAL aplikacija omogućuje pojednostavljeno crtanje tehničkih shema, nacrta i skica dok pisani dio prikazuje proces izrade i planiranja, ali i slojevitost, modularnost i skalabilnost kao glavne prednosti aplikacije PARTIAL. Pomoću spomenutih funkcionalnosti vrlo je lako nastaviti graditi aplikaciju, dodavati nove mogućnosti i slično. Slojevito pisanje modula od kojih je aplikacija građena omogućuje lakše praćenje zbivanja i stanja pohranjenih elemenata u samoj aplikaciji. Ovaj način također omogućuje lakše zapisivanje nacrtanih elemenata u datoteku te omogućuje lakšu manipulaciju i brisanje postojećih elemenata. Prikazivanje prozora, dugmadi unutar prozora te sličnih osnovnih kontrola unutar aplikacije izvedeno je pomoću vrlo laganog i minimalističkog alata FLTK (engl. Fast Light Tool Kit). Ovaj besplatni alat je otvorenog koda, ne rukuje logikom akcija i odaziva dugmadi i ostalih kontrola na zaslonu, već ih samo prikazuje. Ovo je temelj za izradu lagane i brze aplikacije, prijateljski nastrojene prema korištenju računalnih resursa koja radi točno ono za što je dizajnirana. Ostatak logike manipulacije korisničkim kontrolama je realiziran 'ručno' pomoću programskog jezika C++. Za prikazivanje nacrtanih elemenata, linija, kružnica i drugih, PARTIAL aplikacija koristi vrlo poznatu biblioteku funkcija OpenGL koja je zapravo središte prikazivanja i proračuna računalne grafike na svim današnjim računalima. Također, kao i FLTK, biblioteka OpenGL samo prikazuje grafiku, a sva ostala logika, izračuni i grafički elementi koji su potrebni za prikazivanje tehničkih skica i shema implementirani su također u programskom jeziku C++ u samoj aplikaciji. Programski alat za tehničko crtanje PARTIAL u konačnici služi kao pomagalo pri izradi jednostavnih tehničkih shema, skica i nacrta te je ujedno i vrlo dobra demonstracija izrade i planiranja slične aplikacije. Osnovna misao po kojoj je građena aplikacija je jednostavnost korištenja za sve korisnike, bez obzira na računalnu ili tehničku sposobnost korisnika. Druga ideja koja je vrlo bitna jest izrada laganog softverskog rješenja koje koristi minimalnu količinu računalnih resursa i prostora na tvrdom disku. Sama aplikacija usmjerena je na Linux operacijski sustav kao suprotnost tome što je većina softverskih rješenja tehničke prirode izrađena za Windows platformu. Kako bi se postigla brzina i lagana izvedba, potrebno je uložiti puno truda u one elementarne poslove i funkcionalnosti, umjesto korištenja velikih i nepotrebnih biblioteka funkcija. Cilj je izraditi PARTIAL aplikaciju na način da bude optimiziranija za sve vrste primjena te za računala s ograničenim resursima memorije i procesorske snage. Prema tome, programirana je i pisana bez ijednog grafičkog razvojnog okruženja te bez vanjskih neslobodnih prevoditelja (engl. compiler). Također, aplikacija je testirana i validirana bez pomoćnih testnih okruženja (engl. debuggers). Pisana je u jednostavnom tekstualnom uređivaču, a prevedena i povezana u Linux naredbenom retku. |