Abstract | Djelotvoran menadžer stvara uvjete pojedincima i grupama u svojoj organizaciji u kojima mogu ostvariti visoka postignuća i pritom biti zadovoljni. Dakle, visoki radni učinak i zadovoljstvo zaposlenih dva su ključna rezultata svakodnevnog rada menadžera. Čovjek se smatra najvrjednijom imovinom organizacije, temeljem njezina uspjeha. Upravo razumijevanje i predviđanje ljudskog ponašanja nije nimalo lako, stoga su neophodne različite vještine i znanja. Nekoć se jednom od najbitnijih kvaliteta uspješnog menadžera smatrala sposobnost kontroliranja emocija i korištenja hladnog razuma, no danas su za definiranje vrsnog lidera ključne druge osobne kvalitete, poput fleksibilnosti, uvjerljivosti i empatije. Znanje i iskustvo u mnogim situacijama nisu dovoljni, posebice kada su u radnoj organizaciji prisutni konflikti, loša komunikacija, izostanci s posla, manjak motivacije zaposlenih i odlazak ključnih ljudi. Upravo je u ovome kontekstu velika važnost emocionalne inteligencije i empatije. Empatija, kao vještina osjećanja emocija drugih ljudi uz sposobnost sudjelovanja i pravovremenog „izlaska“ iz njihovih osjećaja, sastavni je dio emocionalne inteligencije. Goleman je razvio pet ključnih socioemocionalnih kompetencija koje utječu na ponašanje, radnu motivaciju i produktivnost pojedinca, a to su: samosvijest, samokontrola, motivacija, empatija, društvene vještine. U ovome radu, kvalitativnom metodologijom putem polustrukturiranog intervjua, analiziran je emocionalni aspekt menadžerskih kompetencija različitih organizacija. Odabrano je deset menadžera s različitih nivoa menadžmenta (pravosudnom sustavu, turizmu, obrazovnom sustavu, zdravstvenom sustavu i ostali). Za odabir pitanja u intervju korišten je Golemanov model (koji je ranije u tekstu spomenut) od pet krucijalnih socioemocionalnih kompetencija (samosvijest, samokontrola, motivacija, empatija, društvene vještine) Podatci iz intervjua prikazani su tablično, uz zaštitu anonimnosti sudionika, na način da su označavani slovima A (sudionik 1), B(sudionik 2) itd. Odgovorima iz intervjua u tablici dodijeljen je kod (npr. potreba za postignućem, ustrajnost, asertivnost) i odgovarajuća kategoriju za prethodne kodove (npr. motivacija). |