Abstract | Ovim radom nastoji se prikazati otok Island kao turistička zemlja s velikom potencijalom za daljnji turistički razvoj. Island je poznat po jedinstvenoj ljepoti svog krajolika koji privlači mnogobrojne turiste i tako se svrstava među vodeće svjetske turističke destinacije. U uvodnom se dijelu definira pojam turizma, turističke destinacije, turističkog mjesta te se opisuju osnovne značajke otoka Islanda. Nadalje su iznesena geografska obilježja
Islanda. U prirodnim su obilježjima navedena obilježja reljefa, klime, biološke raznolikosti i hidrografije, dok su u društvenim obilježjima navedeni podaci o stanovništvu, gospodarstvu, prometu i povijesti. Island je podijeljen na osam turističkih regija koje su opisane u glavnom dijelu rada. Svaka je regija specifična po svojim geografskim obilježjima, znamenitostima i kulturi. To su: Glavna regija, Poluotok Reykjanes, Zapad, Zapadni fjordovi, Sjeverozapad, Sjeveroistok, Istok i Jug. Za svaku su regiju navedene glavne destinacije te nezaobilazne turističke atrakcije. Opisana je i najznačajnija baština otoka Islanda sa svojim karakteristikama i specifičnostima, a to su Nacionalni parkovi Vattnajökull, Snæfellsjökull, i Þingvellir. U radu dan je osvrt na turizam te su navedene turističke atrakcije nastale prirodnim djelovanjem, a to su voda kao turistički resurs i vulkani. Nadalje, prikazani su i turistički pokazatelji Islanda. Navedene su zemlje s najvišim postotkom međunarodnih dolazaka, omjer domaće i strane potrošnje, omjer poslovne potrošnje i dokolice te izravan doprinos putovanja i turizma BDP-u. U zaključku ističu se značajke ove zemlje za turizam, te je naglašena vrijednost daljnjeg ulaganja u turizam. |