Abstract | Varaždinske Toplice, kao turistička destinacija, poznate su još iz rimskog doba. Zbog
tradicije liječenja i izvora ljekovite termalne vode, Varaždinske se Toplice ubrajaju među
najstarija naselja i lječilišta u Republici Hrvatskoj. Najstarije hrvatsko lječilište u
sjeverozapadnoj Hrvatskoj s termalnim toplicama ima ogroman potencijal za razvitak
modernijeg i suvremenijeg lječilišno-zdravstvenog i kulturno-povijesnog turizma. Ovim
radom istražuje se, identificira i prikazuje privlačnost turističke destinacije Varaždinske
Toplice te percepcija mjesta koju turisti imaju o ovoj turističkoj destinaciji. Postavlja se
pitanje prepoznatljivosti elemenata turističke ponude i zadovoljstvo turista pojedinim
elementima koji se koriste kao privlačni i atraktivni resursi, a to su uglavnom,
zdravstveno-lječilišni turizam. Naglasak je na postojanju bogate kulturno-povijesne
baštine te mogućnosti i potencijalu lokaliteta koji ima za razvitak kulturno-povijesnog
turizma kao sastavnice marketinga turističke destinacije Varaždinske Toplice. U radu su
definirani pojmovi: turistička destinacija, percepcija mjesta, promocija destinacije,
marketing turističke destinacije, marketing kulturnih dobara i kulturne destinacije kao i
kultura kao turistički proizvod. Za potrebe rada provedeno je istraživanje s ciljem analize
ponude i percepcije Varaždinskih Toplica kao destinacije od strane turista i utvrđivanje
razine upoznatosti turista i posjetitelja sa samom destinacijom Varaždinskih Toplica.
Analizirani su motivi dolaska u destinaciju, izvori informacija o turističkoj destinaciji,
organizaciji dolaska, smještaju, gostoljubivosti, ponudi turističkog sadržaja, pristupu i
dostupnosti informacija, namjeri povratka u samu destinaciju. Svrha rada je utvrditi
mogućnost uključivanja kulturne ponude u promociju destinacije kao kulturne
destinacije. Rezultati istraživanja pokazali su da turisti i posjetitelji destinacije
Varaždinske Toplice traže nove sadržaje i ocjenjuju manjak postojećih zabavnih,
rekreativnih, kulturnih, manifestacijskih sadržaja te izražavaju percepciju nedovoljnim
poznavanjem destinacije kao kulturnog odredišta. Ovim radom predložene su mogućnosti
razvoja kulturnog turizma preko procesa planiranja kulturnih dobara i upravljanja
kulturnom baštinom s ciljem ostvarivanja novog pravca turističke ponude Varaždinskih
Toplica. Rad je stavio naglasak i na značenje kulture kao novog specifičnog oblika
turizma u turizmu Europe te o kulturnoj baštini kao novom čimbeniku razvoja destinacije. |