Abstract | U današnje vrijeme kongresna djelatnost sve se više razvija, a raste i potražnja za
uslugama u kongresnom turizmu. Kongresni turizam, kao specifičan oblik turizma, jedan
je od najbrže rastućih segmenata turizma. Osim toga, smatra se da smanjuje sezonalnost,
s obzirom na to da se može odvijati kroz cijelu godinu. Kongresni turizam također može
doprinijeti razvitku kontinentalnog dijela Hrvatske, ali da bi se razvio ovaj oblik turizma
potrebno je i puno ulaganja. Da bi neka destinacija postala kongresnom destinacijom,
mora imati određenu kongresnu infrastrukturu i prateću ponudu, odnosno odgovarajuće
dvorane namijenjene za održavanje poslovnih skupova, kvalitetan smještaj za poslovne
turiste, te razne atrakcije i aktivnosti koje bi interesirale poslovne turiste. Poslovni
skupovi obuhvaćaju razne vrste poslovnih okupljanja, a nazivaju se MICE (meetings,
incentives, conferences & events). U radu se nastoji orijentirati na kongresni turizam
sjeverozapadne Hrvatske, gdje postoji velik potencijal za njegov razvoj. Međutim, taj
potencijal nije u potpunosti iskorišten, a sjeverozapadna Hrvatska nije prepoznata kao
kongresna destinacija. Najveći problem je nedostatak promocije kongresnog turizma
ovog dijela Hrvatske. Prvi dio rada odnosi se na teorijski pregled literature, odnosno
definiranje kongresnog turizma, njegov povijesni razvoj, značaj i obilježja, preduvjete za
razvoj i aktualne trendove u kongresnom turizmu. Aktualni se trendovi ponajviše odnose
na digitalizaciju, odnosno virtualnu i proširenu stvarnost, koja je postala značajna
pojavom pandemije virusa COVID-19. Da bi se napravila usporedba sjeverozapadne
Hrvatske s vodećom destinacijom u kongresnom turizmu Hrvatske, u drugom dijelu rada
provedeno je primarno istraživanje koristeći se metodama analize i sinteze, kao i
metodama deskripcije i kompilacije, a da bi se istražilo stanje kongresnog turizma
sjeverozapadne Hrvatske, provedeno je primarno istraživanje putem intervjua i
sekundarno istraživanje – istraživanje za stolom. |