Abstract | U današnje vrijeme smatra se da su marketing i marketinške aktivnosti neophodne za
privlačenje turista u turističku destinaciju. Za bolju prepoznatljivost destinacije najbitnija
je interakcija s kupcima. Cilj je komunikacije da se kupci osjećaju važnima, a ne da
osjećaju kako poduzeće ne brine za njihove probleme,. Promocija je jedan od potrebnih
alata koji se smatra jednostrukim tijekom informacija. Ovaj završni rad se bavi oblicima
promocije te pitanjima na koji način se promoviraju vinari u turističkoj destinaciji
Međimurje, točnije u općinama Štrigova i Sveti Martin na Muri, koje su najpoznatije po
vinarstvu i vinskom turizmu.
Oglašavanje je najaktivniji oblik promotivnog miksa koji je prethodio razvijanju
digitalnog marketinga. U vrijeme pandemije korona virusa postojala su mnoga
ograničenja, primjerice ograničavanje fizičkog prostora iz tog su se razloga ljudi i
poduzeća usredotočili na internet te se zahvaljujući digitalnoj infrastrukturi moglo
nastaviti s radom. Sve društvene i gospodarske aktivnosti postale su digitalne te se i u
svijetu vinarstva krenulo u online kanale promocije, a promocija putem interneta postala
je dominantan oblik. (Europska komisija, 2021.)
Rad je podijeljen u 6 cjelina. U prvom dijelu definirani su pojmovi turističke destinacije,
marketing turističke destinacije, vinski turizam. U drugom dijelu rada prelazi se na
enološku ponudu turističke destinacije Međimurje u kojem su opisane dvije najpoznatije
atrakcije gornjeg Međimurja, Međimurska vinska cesta i Vidikovac Mađerkin breg. Rad
je završen primjerima promocije enološke ponude.
Metodologija rada se temelji na izviđajnom (eksplorativnom, kvalitativnom) istraživanju.
Samo istraživanje se provodilo putem dubinskog intervjua. Ispitivanje je provedeno u
periodu od dva tjedna, točnije od 16. svibnja do 30. svibnja 2022. U intervjuu je
sudjelovalo ukupno troje predstavnika vinarija. Na području Općine Štigove ispitani su
vlasnici dviju vinarija, Vinarije Kunčić i Vinarije Novak te na području Općine Sveti
Martin na Muri, ispitan je vlasnik Vinske kuće Hažić. Od toga su dva intervjua bila
provedena licem u lice, dok je jedan bio proveden elektroničkim putem.
Cilj je istraživanja bio istražiti kakav utjecaj promocija enološke ponude ima na
prepoznatljivost Međimurja kao turističke destinacije. Nadalje, jedan od ciljeva je bio
ispitati predstavnike vinarija kakva je bila situacija, odnosno potražnja za vinskim
turizmom u vrijeme pandemije korona virusa te utvrditi na koji su se način promovirali.
Cilj je također bio istražiti kakva je bila pomoć vinarima od lokalnih i regionalnih
turističkih zajednica, budući da je potpora i suradnja u to vrijeme bila nužna. Cilj i svrha
istraživanja su ispunjeni. |