Abstract | Razvoj programa tzv. virtualne i proširene stvarnosti - koji korisnicima omogućuje iskustvo i
interakciju s virtualnim svijetom, to jest svijetom koji je obogaćen informacijama, prikazima i
slično - u posljednjih je desetak godina doživio snažan zamah. Činjenica da Microsoft, Google,
Samsung, Facebook, Sony i drugi tehnološki divovi ulažu sve više novca u stvaranje virtualne
i proširene stvarnosti zorno svjedoči o značaju ovih tehnologija i njihovom potencijalu u
budućnosti.
Ovaj rad rezultat je analize koncepta poslovne primjene virtualne i proširene stvarnosti. Riječ
je o razradi programa primjene visoke tehnologije koja omogućava učinkovitu i točnu uporabu
proširene i virtualne stvarnosti u stvarnom životu, u svakodnevnoj životnoj praksi. Uspješan
razvoj te visoke tehnologije bila je vrlo složena zadaća, nimalo lak posao, čak i za brojne
vrhunske svjetske stručnjake.
Kako bismo lakše shvatili svrhu razvoja koncepta virtualne i proširene stvarnosti - što se njime
u konačnici želi postići - u radu smo posebnu pozornost posvetili povijesti i razvoju te zamisli.
Kako, pak, puno ljudi miješa te dvije vrste stvarnosti razradili smo ih i objasnili zasebno, kako
bismo što bolje uočili u čemu se točno razlikuju.
Primjena programa virtualne i proširene stvarnosti danas je proširena na gotovo sve industrijske
grane, što sa sobom nosi značajne prednosti, ali i mane. Te mane u nekim slučajevima mogu
nadvladati prednosti, ali većinom su prednosti i pozitivan utjecaj primjene koncepta virtualne i
proširene stvarnosti prevladavajuće. Ne samo u poslovnom svijetu, nego i u privatnom životu,
primjena virtualne i proširene stvarnosti je jedno od najkorisnijih tehnoloških sredstava.
Navedene tehnologije omogućuju puno mogućnosti i značajki za korisnike - od same zabave
do dobivanja korisnih informacija.
Primjena virtualne i proširene stvarnosti čini život svih privatnih i poslovnih korisnika puno
jednostavnijim, produktivnijim, a i jeftinijim u ekonomskom smislu. Jedan od važnijih razloga
zašto veliki broj ljudi koristi virtualnu i proširenu stvarnost je sama njihova pristupačnost - one
su dostupne putem mobilnih uređaja koji imaju pristup Internetu ili su povezani na dostupnu
internetsku mrežu, a danas gotovo svaki čovjek ima tome pristup. Ako uzmemo u obzir
poslovne kompanije, gotovo sve one koriste virtualnu ili proširenu stvarnost. Dodatna stavka
rada je istraživačka anketa koju smo proveli kako bismo statistički utvrdili i spoznali koliko
ljudi općenito znaju o programu virtualne i proširene stvarnosti i njegovoj primjeni. |