Abstract | Cilj završnog rada je izrada quadrocopter letjelice s 4 elektromotora kojim bi se upravljalo pomoću upravljačke palice. Nakon izgradnje quadrocoptera letjelice cilj je snimiti zgradu Međimurskog veleučilišta u Čakovcu.
Završni rad prikazuje detaljan postupak izrade dva multirotora2 sa 4 elektromotora koji se zovu quadrocopteri. Prvog kupljenoga u dijelovima od različitih dobavljača, koji je puno lakši, brži i ima dulje vrijeme leta. Prikazana je njegova kalibracija motora, podešavanje upravljačke palice, sastavljanje do snimanja zgrade, samog upravljanja quvadrocoptera. Quadrocopter sadrži 10 osnovnih elemenata, a to su: tijelo quadrocoptera, elektro motorići, kontroler brzine motorića, upravljačka jedinica, baterija, propeleri, radio prijamnik, radio odašiljač, kamera i punjač baterije. Od nabrojenih, najvažnija komponenta je upravljačka jedinica. Ona je središnje računalo koje obrađuje podatke dobivene iz radio prijamnika, kontrolera brzine, žiroskopa i akcelerometra. Prikazano je programsko postavljanje svih parametara na multirotoru pomoću računala. Nakon izrade prvog prikazana je izrada drugog tijela quadrocoptera od aluminija i vitroplasta3. S navedenim quadrocopterom snimit će se zgrada iz ptičje perspektive. Snimljeni materijal uredit će se i nasnimati na optički medij. Također, završni rad prikazuje sve potrebne komponente koje su korištene u oba quadrocoptera. Prikazano je namještanje radio odašiljača tako da su promijenjeni parametri eksponencijalnih kretanja u svim smjerovima osim horizontalnog kretanja. Također, objašnjene su dvije mod opcije za postavke eksponencijalnog kretanja. Parametri svih elektroničkih uređaja su detaljno sa približno točnim cijenama navedeni u završnom radu. Problemi tijekom letenja opisani su detaljno kao i svaki problem kamere na letjelici. Objašnjene su detaljne dimenzije LED4 pokazivača smjera te čemu oni služe. Detaljno su pojašnjeni ntsc i pal- standardi video kodiranja, kao i fpv kamera- veličina, težina i radni napon/žice, koja je poslužila za snimku Međimurskog Veleučilišta. |