Sažetak | Komunikacija je proces prenošenja različitih informacija i poruka između određenih pojedinaca, društava, kultura ili naroda. Poznato je da čovjek ne komunicira samo govorom, odnosno naučenim jezikom kojim, u najvećem postotku, govori društvena zajednica u kojoj je odrastao, nego i drugim neverbalnim znakovima i pokretima koji pridonose potpunoj interpersonalnoj komunikaciji. Govor tijela snažno je oružje koje služi za čitanje svakog pojedinca. Ako osoba nije uvježbana sakrivati neverbalne znakove, tjelesne ekspresije uvijek će pokazati istinu. Ljudi svakodnevno komuniciraju usmeno, što može biti razgovor licem u lice i telefonski poziv, ili pismeno, prenoseći poruke i pisma elektronskim vezama. Danas je tehnologija dosegnula vrhunac što je utjecalo na komuniciranje, a brzina i prijenos informacija nikada nisu bili jednostavniji.
Menadžment je proces pronalaženja rješenja, rješavanja problema, informiranja i postizanja ciljeva za organizaciju u suradnji s ljudima i ostalim internim i eksternim sudionicima ovog procesa. Menadžeri imaju važnu ulogu i veliku odgovornost u obavljanju poslova poduzeća zbog čega su izrazito važne dobre komunikacijske vještine kojima bi svaki menadžer trebao vladati. Uspješna poslovna komunikacija koja donosi rezultate organizaciji temelji se na visokoj razini samopouzdanja menadžera i njegovim sposobnostima upravljanja i vođenja tima, na međusobnoj suradnji zaposlenih te na njihovim različitim osobnostima. Kako bi radna skupina u organizaciji djelovala složno i uvažavala sve zaposlenike jednako bez stvaranja razlika među njima, važno je održavati pozitivne odnose i usmjeravati zaposlenike na asertivno ponašanje koje pridonosi zdravoj radnoj atmosferi i međusobnom poštovanju.
Asertivnost, kao bitna odrednica kvalitetne komunikacije u poslovnom menadžmentu, u ovome radu bit će konkretizirana različitim definicijama i pojmovima. Postavlja se pitanje tko je dobar menadžer i kakav utjecaj na komunikaciju u poslu ima asertivnost? Postoji više definicija asertivnosti, međutim, glavne su karakteristike asertivnosti aktivno zauzimanje vlastitih prava, iznošenje mišljenja i ideja bez prepreka, iskren i otvoren odnos prema sebi i drugima, samopouzdanje, pažljivo slušanje i razumijevanje druge strane te preuzimanje odgovornosti za svoje postupke i ponašanje. Tri su tipa osobnosti koje čovjek može imati pa se prema tome razlikuju pasivne, agresivne i asertivne osobe. Asertivni tip osobnosti najpoželjniji je u komunikaciji i društvu općenito, najispravniji je i menadžerima uvijek donosi pozitivne rezultate. Asertivni način komuniciranja u ispravnoj mjeri utječe na poboljšanje odnosa i rješavanje nedoumica u timskom radu. Dobri menadžeri svoje komunikacijske vještine usavršavaju neprekidno, a koliko su uistinu dobri i snalažljivi u rješavanju raznih zadataka očituje se u postignutim poslovnim rezultatima i broju ostvarenih poslovnih suradnji. |