Sažetak | Gimnastika je sport koji uključuje fizičke vježbe koje zahtijevaju ravnotežu, snagu,
fleksibilnost, okretnost, koordinaciju, predanost i izdržljivost. Pokreti uključeni u gimnastiku
doprinose razvoju ruku, nogu, ramena, leđa, prsa i trbušnih mišićnih skupina. Gimnastika se
razvila iz vježbi koje su koristili stari Grci. Organizacija koja se bavi promocijom i očuvanjem
ovog sporta je Međunarodna gimnastička federacija ili FIG. Hrvatski gimnastički savez je
punopravni član te međunarodne organizacije od svoje samostalnosti.
Popularizacijom ovog sporta pomoću uspješnih rezultata hrvatskih gimnastičara u
Republici Hrvatskoj su izgrađeni gimnastički centri. Najstariji izgrađeni centar je Dom
Hrvatskog sokola u Zagrebu, a do danas je izgrađeno još 7 gimnastičkih centara sa svom
potrebnom gimnastičkom opremom. Svaki veći grad, kao što su Zagreb, Osijek, Rijeka i Split,
ima po jedan gimnastički centar. Gimnastički centri su izgrađeni da pruže mogućnost mladima
za treniranje gimnastike i odlazak na natjecanja, postizanje rezultata i osvajanje medalja,
promoviranje Hrvatske kao sportske države kako bi bili u konkurenciji s visoko razvijenim
zemljama.
Investitori su ih izgradili jer se zaključilo da Hrvatska ne ulaže dovoljno u gimnastiku i
da su se koristile školske dvorane ili dvorane koje nemaju odgovarajuće uvjete za treniranje
gimnastike. Ispalo je da jedna zemlja, koja ima oko 4 milijuna ljudi i broji velike sportske
uspjehe, nema novaca i sredstava za ulaganja u sport i sportsku infrastrukturu. Još se i danas
koriste infrastrukture koje su izgrađene u prošlom stoljeću. Otvorenjem novih centara i
obnovom starih zgrada, ljudi imaju mogućnost trenirati taj sport. Centri se koriste za
gimnastiku, ali se uz to odvijaju i druge djelatnosti. Mitinzi, seminari, natjecanja raznih
sportova zapažena su u tim objektima. Zašto?
U početku poslovanja, potražnja je bila visoka. No, kako je vrijeme teklo, dogodilo se
to da centri ne posluju 365 dana u godini nego manje, možda i duplo manje. To razdoblje u
kojem se ne koriste centri, a opet se moraju održavati i poslovati bez profita, naziva se
popularno „hladni pogon“ ili ono čemu se nikako nije nadalo u pokretanju poslovanja. Ovim
radom se želi dokazati je li bilo potrebno ulagati u centre i jesu li oni profitabilni na bilo koji
način. |