Sažetak | Tema rada je izrada web aplikacije za pomoć pri učenju programskih jezika. Cilj
aplikacije je olakšati učenje programskih jezika kroz kvizna pitanja. Tečaj programskog
jezika unutar aplikacije podijeljen je na lekcije kao što su sintaksa jezika, varijable,
funkcije, objekti, klase itd. Svaka lekcija sadrži opis u kojem se nalaze informacije vezane
uz lekciju. Temeljem sadržaja iz opisa lekcije kreirano je 10-15 pitanja na koja korisnik
mora točno odgovoriti kako bi prošao lekciju. Vrste pitanja koje lekcija može sadržavati
su pitanja s ponuđenim odgovorima od kojih jedan ili više odgovora može biti točan,
pitanja koja zahtjevaju od korisnika upis teksta te pitanja koja zahtjevaju od korisnika da
upiše programski kod. Korisnik prolazi lekciju ukoliko je netočno odgovorio na manje od
3 postavljena pitanja. Ukoliko je korisnik prošao svaku od lekcija unutar jezika, smatra
se da je uspješno savladao gradivo. Pitanjima iz lekcije pristupa se pritiskom na gumb
koji se nalazi na stranici s opisom lekcije. Ukoliko je korisnik prošao bilo koju od lekcija
unutar jezika, ili je na bilo koje pitanje netočno odgovorio, otključava mu se opcija
„Vježba“ koja mu postavlja do 15 pitanja iz lekcija koje je prošao. Pri odgovaranju na
pitanja, informacije o netočno odgovorenim pitanjima spremaju se u bazu podataka.
Tijekom svakog pokretanja kviza korisnik ima 3 života. Svakim netočnim odgovorom gubi
jedan život. Izgubi li korisnik sva 3 života, kviz se prekida te korisnik ne prolazi lekciju
na čija je pitanja odgovarao. Na netočno odgovorena pitanja korisnik može ponovo
odgovarati preko opcije „Vježba“, te ukoliko ih riješi, prolazi lekciju.
U radu je opisan postupak izrade aplikacije, te korištene tehnologije među kojima su
HTML, CSS i AJAX za korisničko sučelje (engl. front-end), PHP, MySQL, Node.js, CORS
Anywhere za arhitekturu i logiku sustava skrivenu od krajnjeg korisnika i JDoodle i
CodeMirror za izradu editora za kodiranje i izvršavanje programskog koda upisanog od
strane korisnika. |