završni rad
Plesni sadržaji kao dio sportsko-turističke ponude

Melani Grabar (2014)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovPlesni sadržaji kao dio sportsko-turističke ponude
AutorMelani Grabar
Voditelj/MentorTomislav Hublin (mentor)
Sažetak rada
U ovom završnom radu nastoji se objasniti sam pojam plesa te razvoj plesova kroz povijest, od prapočetaka, kada su pronađeni različiti crteži u spiljama, do današnjih dana, kada imamo ogroman izbor različitih plesnih formi. Zadržat ćemo se na sportskom plesu i njegovoj podijeli na dvije discipline. Svaka od njih na svoj su način posebne, a opet različite, po kostimima, frizuri, cipelama, držanju, no najviše po načinu plesanja. Opisat će se posebno sustav plesnih natjecanja koji je jako zanimljiv. Podijeljen je na starosne razrede u kojima su natjecatelji razvrstani po godinama i kvalitativne razrede u kojima skupljanjem bodova prelaze u viši starosni razred. Objasnit će se kako se uopće bodovi skupljaju na natjecanjima. Dotaknut ćemo se suđenja koje je vrlo bitan segment u svemu tome te vrstama plesnih natjecanja,bilo da su ona državna ili međunarodna. Pomno će se objasniti pravila u području plesne odjeće jer ima mnogih zanimljivosti i točno definiranih točaka zbog kojih, ukoliko ih natjecatelji ne poštuju, bivaju diskvalificirani s plesnih natjecanja. Poseban naglasak stavit će se na osmišljavanje i izradu plesnih programa primjerenih za provedbu u raznim turističkim središtima. U današnje vrijeme nudi se mnogo različitih plesnih programa koji privlače mnogobrojnu publiku. Ovaj rad završava zanimljivošću kako je medijska eksponiranost sportskog plesa dovela do popularizacije, ne samo sportskih, nego i društvenih plesova. Pozornica predstavljena u obliku showa potaknula je popularizaciju plesača, društvenih plesova i plesnih škola. Show, koji prikazuje sportske plesove ograničene tehničke izvedbe, uspio je popularizirati i one društvene plesove koji se kriju iza sportskih, i obrnuto. U današnje doba sve većeg razvitka, ljudi su počeli biti svjesni svoje potrebe za gibanjem i bavljenjem sportskim aktivnostima koje uvelike doprinose zdravlju i kvaliteti života. Show i animacijski programi privlače velik dio publike i možemo sa sigurnošću reći da raste broj zainteresirane populacije za određene plesne programe. Ljudi se uključuju u razne aktivnosti među kojima su i plesne. Na njima se uz druženje i gibanje nudi i da nauče nešto novo i uza to prošire svoje znanje o plesu. S druge strane, danas jako malo ljudi zna plesati. Razlozi su mnogobrojni. Jedan od njih je ubrzani tempo života zbog kojeg ljudi, kad obave svoje poslovne zadatke, jedva nađu vremena za obitelj.
Ključne riječiples sportski ples pravila plesni programi
Naslov na drugom jeziku (engleski)Dance activities as a part of sport tourism offer
Povjerenstvo za obranuNevenka Breslauer
Tomislav Hublin
Andrijana Kos Kavran
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Kineziologija
Kineziologija sporta
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-10-20
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:362908
PohranioPetra Horvat