Sažetak | U svojoj kompleksnoj internoj i eksternoj okolini pojedine sportske organizacije, pod
utjecajem okolnosti u kojima se sport našao, nastoje kreirati prepoznatljiv identitet, kako bi na
osnovu njega stvarale što bolji imidž u javnosti. U situaciji prezasićenosti informacijama i sve
žešće konkurencije sve je teže biti prepoznatljiv i zanimljiv, a time i skretati pozornost na sebe.
To je potrebno ako sportske organizacije žele stvarati i sačuvati ugled, zapaženost, stabilnost i
konzistentnost funkcioniranja. U tim nastojanjima svakako mogu pomoći i odnosi s javnošću.
Tim komunikacijskim sredstvom moguće je uspješno prenositi informacije, iskazivati mišljenja
i primati odgovore, izgrađivati odnose, stvarati suradnju i povjerenje. Sve su to važne
pretpostavke koje će se u radu predstaviti kao važni čimbenici u stvaranju pozornosti,
prilagodbi i vidljivosti sportskih organizacija. Bit će riječi i o najvažnijim nadležnostima i
zadacima djelatnika za odnose s javnošću u sportskim organizacijama te će se pokazati da
postoji svijest o potrebi profesionalnog pristupa tom poslu.
Svakako treba voditi računa o tome da djelatnost odnosa s javnošću ima svoj vrlo ograničen
okvir djelovanja pa uspjeh provedbe procesa ovisi o dobroj pripremi i kontinuiranoj provedbi.
Od stručnjaka za odnose s javnošću očekuje se sposobnost odabira najboljih rješenja iz
mnoštva načina, modaliteta i mogućnosti kojima ta djelatnost raspolaže, kako bi učinak na
ciljanu publiku bio što bolji. Oni bi trebali znati odabrati i pravi trenutak za provođenje
određenih aktivnosti i prezentaciju poruka. Također trebaju biti sposobni da u cilju skretanja
pozornosti osmišljavaju i prilagođavaju razne promotivne i informativne materijale, kreiraju
programe i nastupe te sugeriraju razne koristi i pogodnosti koje publika treba i želi. Vrlo je
važno da se u cijeli taj kreativni proces nastoji što više uključiti medije. Takav oblik
komunikacije uvelike ovisi o usklađenosti objektivnih i subjektivnih komponenata, uvjerljivosti
izvora ili poruka, odnosno, od načina na koji uključene strane shvaćaju prirodu njihovog
odnosa. Jasno je da se u tom procesu uvijek mogu pojaviti različiti nesporazumi ili problemi,
stoga treba stalno raditi na unapređenju učinkovitosti komunikacije.
Rad se temelji na analizi sekundarnih izvora podataka i provedenog istraživanja putem
intervjua s voditeljem First Fitness & Squash Tower centra, Vedranom Režićem, kao i s dvoje
klijenata, pjevačicom Antonijom Šolom i Petrom Pericom, predstavnikom poslovnog svijeta.
Istraživanje je trebalo pokazati koliko se konkretna sportska organizacija snalazi u razvijanju
odnosa s javnošću. |