Sažetak | Tema završnog rada je Turistički resursi Grčke. Turizam je postao sve popularniji u svijetu pa
u današnje vrijeme mnogo ljudi voli putovati i istraživati razna mjesta na svijetu. Grčka je
zemlja koja je bogata poviješću i prirodnim ljepotama te gastronomskom kulturom, osim toga
prevladava sredozemna i mediteranska klima što također iznimno privlači turiste, a također je
i jedna od najstarijih zemalja svijeta. Grčka ima širok spektar turističkih resursa koji je čine
popularnom destinacijom za putnike iz cijelog svijeta kao što su povijesna i arheološka
nalazišta, otoci, kulturna baština, mediteranska kuhinja, prirodne ljepote, muzeji i galerije te
mnoge druge.
U radu se govori najprije o pojmu turističkih resursa te njihovoj podjeli na prirodne i
društvene turističke resurse. Nakon toga govori se o etimološkom podrijetlu turističke
atrakcije, podrijetlu riječi turizam i turist, definiciji turističke atrakcije te podjeli turističkih
atrakcija prema vrsti na prirodne atrakcije i atrakcije koje je stvorio čovjek. Definirana je
turistička destinacija, opisana je Grčka kao turistička destinacija, navedene su zemlje iz kojih
dolazi najviše turista u Grčku te geografske karakteristike Grčke.. Na kraju teorijskog dijela
rada navedeni su i pobliže objašnjeni turistički resursi Grčke koji se spominju u provedenom
anketnom upitniku i turistički resursi Grčke pod zaštitom UNESCO-a.
Nakon teorijskog dijela rada slijedi istraživanje koje je provedeno putem online ankete.
Anketni upitnik pod nazivom Turistički resursi Grčke proveden je putem društvenih mreža
Instagram i Facebook. U anketi je sudjelovalo 160 ispitanika različite dobi, spola i stupnja
obrazovanja. Predmet istraživanja je Prepoznatljivost turističkih resursa Grčke. Anketni
upitnik bio je namijenjen osobama koje su posjetile Grčku kao i osobama koje nisu posjetile
Grčku. Prikupljeni odgovori, odnosno rezultati anketnog upitnika prikazani su pomoću
grafikona. Cilj istraživanja je istražiti prepoznatljivost turističkih resursa Grčke, odnosno
koliko ispitanici koji su ispunili anketu znaju o Grčkoj, grčkim gradovima, otocima, hrani,
njezinim turističkim atrakcijama odnosno resursima te smatraju li ispitanici da je Grčka
najposjećenija i najpoznatija destinacija na Mediteranu. |