Sažetak | Mnogi ljudi smatraju da turizam, gastronomija i ljubav idu kroz želudac. Kako bi ljudi mogli
okusiti okus određenog područja, regije i/ili zemlje važno je konzumirati njihovu autohtonu
kuhinju. Budući da se Republika Hrvatska nalazi na vrlo malom teritorijalnom području koji
pruža toliko različitosti, odnosno širok spektar drugačijih vrsta kuhinja upravo je gastronomski
turizam put kojim bi se RH trebala razvijati.
Važnu ulogu za gastronomiju ima tradicija koja se je mijenjala načinom života naših predaka
pa sve do danas, te koju mijenjamo modernim, tehnološkim trendovima. Upravo različitosti
geografskih i gospodarskih uvjeta te kulinarski utjecaji kroz povijest uvjetovali su razvoju
gastronomskih područja Republike Hrvatske. Tako specifične kulinarske navike i korištenje
određenih namjernica možemo svrstati u tri veća područja, a to su makro regije Panonske i
Peripanonske Hrvatske, Gorske Hrvatske i Primorske Hrvatske. Od svih regija posebno se
ističe regija Jadranske obale odnosno mediteranska kuhinja jer se na tom području nalaze skoro
svi restorani s Michelin zvjezdicom. Na području Hrvatske sveukupno nalazi se 82 restorana
koji krase svoj imidž Michelin oznakom. Od njih deset restorana ima zvjezdicu i dva restorana
green zvjezdicu, a ona je itekako važna jer označava održivu praksu u kuhinji. Grad Rovinj
posebno se ponosi svojom visokom gastronomijom jer je prvi grad koji je dobio restoran s
Michelin zvjezdicom u Hrvatskoj, a danas ga krase dva restorana Monte i Agli Amici. U cijeloj
kontinentalnoj Hrvatskoj postoji samo jedan restoran s Michelin zvjezdicom, a to je restoran
Noel u Zagrebu.
Za potrebe pisanja završnog rada, istraživanje je bilo provedeno putem anketnog upitnika, po
principu slanje anketnog upitnika na e-mail adrese restorana koji posjeduju Michelinovu
zvjezdicu, Michelin zelenu zvjezdicu, Michelin preporuku i oznaku Big Gourmand u 2022.
godini. U istraživanju je sudjelovalo 15 restorana iz područja Republike Hrvatske gdje su se
nastojale dobiti informacije i stavovi restorana. Također, nastojalo se je saznati održavanje
kvalitete restorana, obrazovna struktura zaposlenika, demografski podaci gostiju, prosjek cijena
jela, razlozi dolaska u restorane, najčešće pritužbe gostiju i sl. |