specijalistički diplomski stručni
Kulturni turizam Koprivničko - križevačke županije

Petra Kušić (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovKulturni turizam Koprivničko - križevačke županije
AutorPetra Kušić
Voditelj/MentorVesna Sabol (mentor)
Sažetak rada
Suvremena perspektiva turizma u Hrvatskoj ukazuje na postojanje dobrih preduvjeta za postizanje uspjeha na turističkom tržištu te ostvarenje gospodarskog razvitka. Osobitu prednost turizam ima u svojim specifičnim oblicma gdje je jedan od poznatijih i sve razvijenijih kulturni turizm. Razvojem kulturnog turizma postiže se jačanje sveukupnog kulturnog identiteta bez kojeg je gotovo nemoguće valorizirati potencijal kulturne baštine u turističke svrhe. S obzirom na potrošačko ponašanje sve više dolazi do izražaja kupovanje proizvoda i usluga više kvalitete što znači da je sve važnija kategorija „value for money“ odnosno vrijednost za novac. Naime, odluku o izboru turističke destinacije suvremeni turisti donose ovisno o tome zadovoljava li ponuda njihove potrebe te pruža li im jedinstven i nezaboravan doživljaj. Zanima ih lokalna kultura, žele upoznati različite kulturne atrakcije, od povijesnih događanja do kulturnih znamenitosti i kulturnih manifestacija. Dakle, prepoznatljivost i autentičnost na turističkom tržištu ostvarit će one destinacije koje znaju svoje kulturne resurse pretvoriti u kulturne atrakcije te stvoriti jedinstvene kulturno-turističke proizvode koji će privući posjetitelje. Kako bi se pomoglo razvoju kulturnog turizma, na razini države izrađene su strategije razvoja, kako općenito turizma, tako i kulturnog turizma. U njima su navedene brojne strateške i marketinške aktivnosti za različita područja. Jedna od županija koja ima dobre temelje i potencijal za razvoj kulturnog turizma jest Koprivničko-križevačka županija koja nudi mnoštvo kulturnih atrakcija i manifestacija, a njezina glavna prednost je što nema sezonu jer se nalazi u kontinentalnom dijelu zemlje. No, za postizanje konkurentne prednosti prvenstveno je potrebno razviti strateške ciljeve te poduzeti strateške aktivnosti, a zatim stvoriti specifične kulturno-turističke proizvode koji će privući veći broj turista na to područje. U ovom radu nastojat će se prikazati pojmovi i sadržaj kulturnog turizma koji je rezultat interakcije kulturne baštine i turizma. Zatim, bit će riječi o povijesnom pregledu nastanka ovog vida turizma, njegovoj definiciji te položaju i ulozi kulture i turizma u Koprivničko-križevačkoj županiji, njezinim najpoznatijim kulturno-turističkim manifestacijama kao i o strateškim mogućnostima razvitka kulturnog turizma u toj županiji.
Ključne riječiKoprivničko-križevačka županija kultura kulturni turizam kulturno-turistički proizvod strategije turizam
Naslov na drugom jeziku (engleski)Koprivnica-Križevci county culture tourism
Povjerenstvo za obranuIvan Hegeduš
Ivana Bujan
Vesna Sabol
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Vrsta studijastručni
Stupanjspecijalistički diplomski
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i sporta
Akademski / stručni nazivstručni specijalist ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivastruč. spec. oec.
Vrsta radaspecijalistički diplomski stručni
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-30
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:188599
PohranioPetra Horvat