završni rad
Analiza izvoza Republike Hrvatske

Martina Mikloška Dužević (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovAnaliza izvoza Republike Hrvatske
AutorMartina Mikloška Dužević
Voditelj/MentorDamira Đukec (mentor)
Sažetak rada
U ovom radu se želi prikazati analiza izvoza Republike Hrvatske. Ekonomisti koriste načelo komparativne prednosti kako bi se zalagali za slobodnu trgovinu među državama. Izvoz su dobra koja se proizvode u nekoj državi, a prodaju se u inozemstvu. Izvoz kao strategija je nastup na inozemnim tržištima putem prodaje proizvoda i usluga na tržištima izvan nacionalnoga. U izvoz ubrajamo prodaju, prijevoz, osiguranje u prijevozu i plaćanje koje je posebno regulirano jer je kupac u drugoj državi. Kad zemlja dopusti slobodnu trgovinu i postane izvoznik dobra, rezultat toga je da će proizvođačima dobra biti bolje, a potrošačima lošije. Kad zemlja dopusti slobodnu trgovinu i postane uvoznik dobra, rezultat toga je da će potrošačima biti bolje, a proizvođačima lošije. U oba slučaja dobiti od trgovine će nadmašiti gubitke. Međunarodna ekonomija je cjelina ekonomskih transakcija s inozemstvom ili međunarodna razmjena roba, usluga i kapitala, a pokazuje s koliko je više ili manje roba, usluga ili kapitala raspolagala nacionalna privreda u određenom razdoblju. Za manja gospodarstva osobito je značajan njihov stupanj otvorenosti. Što je nacionalna ekonomija otvorenija to je više inozemne konkurencije na njezinom domaćem tržištu i priljev inovacija je veći. Izvozne mogućnosti i uvozna ovisnost nacionalne ekonomije odraz su dostignute razine konkurentnosti njezinih gospodarskih subjekata i njihove proizvodnosti. Poduzeća koja ostvaruju natprosječnu proizvodnost izvozno su usmjerena i predstavljaju izvozne mogućnosti zemlje, a ispodprosječna proizvodna poduzeća nisu izvozno usmjerena pa svoje proizvode plasiraju na domaće tržište koje se ponekad mora štititi do trenutka podizanja konkurentnosti takvih subjekata. Neto izvoz je vrijednost domaćih proizvoda i usluga prodanih u inozemstvu umanjena za vrijednost stranih roba i usluga prodanih u inozemstvu. Neto odljevi kapitala predstavljaju vrijednost stranih sredstava koju su kupili građani neke zemlje umanjenu za vrijednost domaćih sredstva koju su kupili strani državljani. Svaka međunarodna transakcija sastoji se od razmjene financijskih sredstva za robu ili uslugu pa su neto odljevi kapitala neke ekonomije uvijek jednaki neto izvozu.
Ključne riječiizvoz međunarodna trgovina Republika Hrvatska uvoz
Naslov na drugom jeziku (engleski)Analysis of Croatian exports
Povjerenstvo za obranuNevenka Breslauer (predsjednik povjerenstva)
Ivan Hegeduš (član povjerenstva)
Damira Đukec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Međunarodna ekonomija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-04-19
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:188231
PohranioPetra Horvat