završni rad
Povijest oglašavanja na prostoru Hrvatske na primjeru marke Vegeta

Ema Mustač (2014)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovPovijest oglašavanja na prostoru Hrvatske na primjeru marke Vegeta
AutorEma Mustač
Voditelj/MentorAna Kralj (mentor)
Sažetak rada
S Hrvatskim narodnim preporodom u prvoj polovici 19. stoljeća javlja se preporod u promociji i oglašavanju, važnim segmentima predstavljanja proizvoda na tržištu. Plakati i oglasi su marketinški alati i dio su razvoja cjelokupnog oglašavanja u Hrvatskoj. Sredstva tržišnog komuniciranja i mediji oglašavanja su prošli razvitak od jednostavnog, tekstualnog, informativnog oblika bez dizajna i boje do strateških, funkcionalnih i sistematiziranih elemenata usmjerenih na ciljanu potrošačku skupinu te implementaciju na istraženo tržište. Oglašavanje je osim upoznavanja tržišta s postojećim i novim proizvodima imalo ulogu mijenjanja društva u cjelini. Novinski oglasi, televizijski oglasi, oglasi na ambalaži proizvoda uvodili su i usmjeravali kupce prema novim, uglavnom Zapadnim stavovima ponašanja i konzumiranja proizvoda. Tvrtke su htjele kreiranjem vlastitih brendova stvoriti poveznicu između proizvoda, brenda i potrošača. Uloga promocije prelazi s informativnog perioda, objašnjavajući temeljnu korist proizvoda, na funkcionalni, objašnjavajući prednosti proizvoda u životu kupca - životni stil, koji potrošača poistovjećuje s brendom. Industrijalizacija je uzrokovala masovnu proizvodnju koja automatski zahtijeva masovnu potrošnju. Oglašavanje je bila stavka koja je povezivala te dvije pojave. Masovnost je tvrtkama omogućila dovoz velikog broja raznovrsnih proizvoda na tržište, a one su da bi diferencirale proizvode od drugih sličnih, trebale investirati u dizajn ambalaže, stvaranje brendova prema potrebi i želji kupaca i oglašavanje usmjeriti ciljano. Razvoju oglašavanja pridonijeli su i mnogi hrvatski likovni i grafički umjetnici koji su stvorili estetsko, stilsko i umjetničko oglašavanje. Upravo zahvaljujući njima postoje, iz povijesne arhive oglašavanja u Hrvatskoj, mnogi primjerci promotivnih oglasa na razini visoke kreativne, estetske, originalne vrijednosti. Jedan od originalnih i jedinstvenih hrvatskih proizvoda, Vegeta, dodatak jelima s povrćem, ujedno je i primjer proizvoda u čiju promociju se ulagalo od samog početka proizvodnje. Danas je Vegeta neizostavan sastojak gotovo svake kuhinje u 40-ak svjetskih zemalja. Počela je kao „Mala tajna”, a danas je s plavom ambalažom, prikazom kuhara i povrća jedan od prepoznatljivih proizvoda na trgovinskim policama.
Ključne riječipromocija povijest brend oglas potrošači Hrvatska Vegeta
Naslov na drugom jeziku (engleski)The history of advertising in Croatia using Vegeta as an example
Povjerenstvo za obranuIvan Hegeduš
Andrijana Kos Kavran
Ana Kralj
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-09-30
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:257018
PohranioMaja Bregović