završni rad
Monopoli i monopolska moć

Tanja Boršćak (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovMonopoli i monopolska moć
AutorTanja Boršćak
Voditelj/MentorDamira Đukec (mentor)
Sažetak rada
Povijest napretka je povijest boljih monopola koji su zamijenili one prethodne. Monopol uglavnom ima kombinaciju sljedećih karakteristika: vlastitu tehnologiju, mrežni učinak, ekonomiju razmjera i brand. Svaki monopol zapravo počiva na tajni jer uvijek postoji nešto novo za otkriti, a to otkriće temelji se na monopolu. U ovom radu govorit će se o monopolu i monopolskoj moći koju pojedina poduzeća imaju, bez obzira što nisu jedini ponuđači takvih usluga na tržištu. Usprkos tomu, svako o ovih poduzeća ima veći dio tržišta kojim još uvijek upravlja pa tako ostaje i dalje lider na tržištu. Razmišljajući o tome želite li osnovati novu tvrtku, bitno je postaviti dva važna pitanja: koje tajne priroda nije otkrila te koje tajne nisu otkrili ljudi? Poznati primjer nastanka monopola je Google, broj jedan u tražilicama na mobitelima i osobnim računalima, ali i broj jedan/pionir među vodećim igračima u svijetu monopolizacije. Apple je jedan od primjera monopola koji počiva na dobrom brendiranju. Monopol je preduvjet nastanka uspješnog biznisa. Prirodni monopol nestaje, ali monopolizam se i dalje javlja, razvijajući se na drugačiji i bolje načine, prilagođene 21. stoljeću. Primjer koji se proteže i objašnjava u radu je primjer Agrokora, najvećeg prehrambeno-trgovačkog koncerna u regiji. Spajanjem Konzuma i Mercatora, razvila se monopolska moć i ojačao položaj na tržištu.
Ključne riječiAgrokor monopol monopolist monopolska moć prirodni monopol
Naslov na drugom jeziku (engleski)Monopoly and monopoly power
Povjerenstvo za obranuIvana Bujan (predsjednik povjerenstva)
Tomislav Hublin (član povjerenstva)
Damira Đukec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-20
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:864209
PohranioPetra Horvat