završni rad
Modernizacija unapređenja prodaje

Miro Grabant (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovModernizacija unapređenja prodaje
AutorMiro Grabant
Voditelj/MentorAndrijana Kos Kavran (mentor)
Sažetak rada
Unapređenje prodaje koristi se kao kratkoročni poticaj kako bi potrošači odmah kupili proizvod. Glavna razlika između oglašavanja i unapređenja prodaje leži u činjenici da oglašavanje nudi razlog za kupnju, dok unapređenje prodaje nudi poticaj za kupnju proizvoda. Primjenu unapređenja prodaje možemo pronaći u gotovo svim granama tržišta u kojima se vrši razmjena dobara, a prosječnom potrošaču najlakše je istu prepoznati prilikom obavljanja redovne kupovine ili praćenju trendova na tržištu. Marketing dijeli unapređenje prodaje na promidžbu namijenjenu potrošačima, trgovini, poslovanju i prodajnim snagama. Da bi poduzeće uspješno provelo unapređenje prodaje, neophodno mora izraditi cjeloviti program unapređenja prodaje (sa definiranim specifičnim ciljevima, alatima i sredstvima za unapređenje prodaje) kojeg će moći implementirati i neprestano evaluirati, kako bi bilo sigurno u uspješnost provedbe programa i imalo mogućnost daljnje nadogradnje ili prilagodbe sukladno promjenama na tržištu. Kontinuirani tehnološki napredak i promjena životnih stilova potrošača iziskuje drastične promjene i na području unapređenja prodaje, a ovim radom detaljnije istražujemo modernizaciju unapređenja prodaje u maloprodajnim trgovačkim centrima primjenom merchandisinga i najsuvremenijih tehnologija dostupnih na slobodnom tržištu. Merchandising je opće prihvaćen kao neizostavan alat unapređenja prodaje kojim se na najadekvatniji način može upravljati prodajnim prostorom sa 200 do 20.000 različitih artikala, bez stvaranja pomutnje kod potrošača i smanjenja produktivnosti prodajnog prostora, a sustavna primjena osnovnih načela merchandisinga znatno doprinosi izgradnji imidža (unificiranost prodajnog prostora u većem broju trgovina), efikasnijoj komunikaciji između nabave i prodaje, povećanju prosječne potrošnje, povećanju lojalnosti kupaca i optimalnom upravljanju zalihama. Provedenim istraživanjem prikupljani su podaci o modernim načinima unapređenja prodaje koji su trenutno u primjeni, suvremenim tehnologijama i sustavima koji su tek u početku primjene i tehnologijama koje možemo očekivati u narednom desetljeću, a prikupljenim informacijama želimo odgovoriti i na pitanje da li je primjena suvremenih tehnologija u unapređenju prodaje ključno za daljnji razvoj ponuda trgovačkih lanaca na maloprodajnom tržištu ili postoji alternativno rješenje u klasičnom pristupu trgovini.
Ključne riječimerchandising modernizacija prodaja tehnologija unapređenje
Naslov na drugom jeziku (engleski)Modernization of sales promotion
Povjerenstvo za obranuDamira Đukec
Ivana Bujan
Marina Gregorić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-06-17
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:839053
PohranioMaja Bregović