specijalistički diplomski stručni
Uloga menadžmenta u etici i društveno odgovornom ponašanju

Gabrijela Žvorc (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Podaci o radu
NaslovUloga menadžmenta u etici i društveno odgovornom ponašanju
AutorGabrijela Žvorc
Voditelj/MentorSilvija Vig (mentor)
Sažetak rada
U današnjem suvremenom poslovnom svijetu sve je češća upotreba terminologije i pojmova kao što su menadžment, etika, poslovna etika, etičnost, zatim društveno odgovorno ponašanje, implementacija raznih certifikata kvalitete i društvene odgovornosti vezanih na bolje, učinkovitije i transparentnije poslovanje kao primjera konkurentske prednosti te boljeg kotiranja na sve zahtjevnijem domaćem i inozemnom tržištu, odnosno kao preduvjet za pregovaranje i sklapanje poslovnih suradnji, obavljanja poslova, sam opstanak i stvaranje profita. Društvena i lokalna zajednica od današnjih poduzeća zahtijeva sve veći angažman za opće dobro te uključenost u boljitak i korist svih dionik u razvoj i napredak uvjeta i kvalitete življenja, jednako poslovnog i privatnog. Etičnost u poslovanju i društveno odgovorno poslovanje pridonose upravo tome: poboljšanju kvalitete rada, odnosa između poslodavca i zaposlenika te višu kvalitetu života uz doprinos lokalnoj zajednici u kojoj djeluju. Upravo stoga je poslovni imperativ implementirati ove sustave jer se oni smatraju dugoročnom i višestruko korisnom investicijom, a ne troškom te povećavaju dodanu vrijednost svakog poslovnog sustava ili poduzeća. Neophodno ulaganje zapravo zahtjeva veći početni financijski angažman poduzeća i samog menadžmenta, međutim ti se troškovi postupno smanjuju tijekom vremenskog perioda, kako u financijskom, tako i u nefinancijskom obliku. Uzimajući u obzir da je kod nas u Republici Hrvatskoj implementacija tih sustava ponašanja prisutna i brojne poslovne udruge, poduzeća te mediji naglašavaju važnost implementacije i uključivanja istih u poslovne strategije, ovaj rad tako ima namjeru ispitati stvarnu mjeru navedenih sustava ponašanja u provedbi poslovnih radnji, procesa i odnosa na ograničenom području odabranog predmetnog uzorka. Iz je tog razloga provedeno i empirijsko istraživanje koje prikazuje u kojem su se omjeru navedenom poželjnom trendu prilagodila srednja i mala tiskarska poduzeća na području Međimurske županije, odnosno u kojem su omjeru one etično i društveno odgovorno osviještene na području u kojem djeluju i rade.
Ključne riječimenadžment etika društveno odgovorno poslovanje etičnost poslovanje poduzeće
Naslov na drugom jeziku (engleski)The Role of Management in Ethics and Socially Responsible Behaviour
Povjerenstvo za obranuIvan Hegeduš (predsjednik povjerenstva)
Damira Đukec (član povjerenstva)
Silvija Vig (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filozofija
Etika
Vrsta studijastručni
Stupanjspecijalistički diplomski
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i sporta
Akademski / stručni nazivstručni specijalist ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivastruč. spec. oec.
Vrsta radaspecijalistički diplomski stručni
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-27
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:406955
PohranioPetra Horvat