Sažetak | Turizam je najunosnija djelatnost u Hrvatskoj, ali i u svijetu. Turizmom se može definirati ona aktivnost koja za cilj ima posjetu neke turističke destinacije u kojoj se ne zasniva stalno prebivalište te u kojoj se ne obavlja nikakva poslovna djelatnost. Jedan od glavnih čimbenika utjecaja na turizam su ljudi, odnosno posjetitelji nekoga mjesta, grada, otoka ili države. Posjetitelji/turisti u turističkoj destinaciji troše svoj vlastiti novac te samim time potiču gospodarski razvoj grada ili države koju posjećuju. Za razvoj turizma i gospodarstva potrebna je atrakcija ili privlačnost nekog prostora te razvijena infrastruktura kao što su: ceste, željeznice, zračne luke, ali i smještajni objekti (hoteli, apartmani, kampovi i ostalo) te uredan okoliš i kvalitetna promocija.
Cilj ovog rada je ukazati na prednosti i nedostatke hrvatskog turizma te prikazati ulogu i značaj malih i srednjih poduzetnika u razvoju turizma, prikazati koja društvena događanja utječu na razvoj turizma i koje su investicije još potrebne da bi se poboljšala slika hrvatskog turizma u svijetu. U radu će biti prikazana struktura BDP-a s udjelom turizma u njemu. Prema rezultatima koji su prikazanima u radu, može se zaključiti da hrvatski turizam dominira u svijetu, ali i u strukturi domaćeg BDP-a. No, važno je napomenuti da u Republici Hrvatskoj u turizmu još uvijek dominira masovni oblik turizma, koji uvelike zagađuje okoliš i uništava prirodne i kulturne resurse koje država posjeduje. Da bi se masovni turizam mogao izbjeći, turizam bi se trebao okrenuti nekim novim investicijama. Riječ je o golfu, sportskoj igri koju danas preferiraju posjetitelji boljeg imovinskog statusa. Naravno, kako svugdje u svijetu, tako i u Hrvatskoj, potrebno je mnogo godina i kvalitetna strategija kako bi se pokrenule i realizirale investicije koje bi izuzetno ojačale ponudu turizma. |