Sažetak | Mnoštvo različitih događaja koji se održavaju u gradovima razvijaju se iz različitih razloga. Neki od tih razloga zasigurno su ostvarivanje prihoda i kulturno i obrazovno iskustvo, a ponajviše promidžba željenog turističkog odredišta. Fokus ovog rada stavljen je na promidžbu upravo grada Zagreba i njegovog brandiranog turističkog proizvoda, 'Adventa u Zagrebu'. U ovom se radu ističu neke od najpoznatijih manifestacija grada Zagreba, o radu turističke zajednice grada Zagreba te njenim uspjesima i osvojenim nagradama. Ponajviše, ovaj rad izdvaja najvažnije potencijale za razvoj manifestacijskog turizma, a to je sadržaj kojeg nudi ovaj već spomenuti turistički proizvod.
Među njih ubrajamo neke od najpopularnijih, najpoznatijih i najposjećenijih trgova i odredišta u Zagrebu. U to spadaju; Ledeni park na Trgu kralja Tomislava, Božićni sajam koji se održava na više ulica kroz sam grad, Advent na Zrinjevcu, Advent na glavnom trgu, tj. Trgu bana Jelačića, zatim Advent na Europskom trgu, Žive jaslice na Kaptolu, Advent na Gornjem gradu koji uključuje Advent na Vranicanijevoj livadi, Advent u Galeriji Klovićevi dvori i Advent na Strossu. Također novopredstavljena adventska događanja u Novom Zagrebu koja uključuju programe Novi Advent i Ledenu bajku Djeda Mraza, a svakako treba i spomenuti novitete poput Modnog Adventa, Kod Rudolfa, Advent u dizajn distriktu te Advent u tunelu. U radu su detaljnije opisani neki od najbolje prihvaćenih sadržaja manifestacije „Advent u Zagrebu“. Provedeno je i istraživanje koje je ostvareno putem anketnog upitnika u kojem se ispitivala posjećenost manifestacije i zadovoljstvo posjetitelja i ispitanika o ponuđenom sadržaju, ugostiteljskoj ponudi i smještajnim kapacitetima. Nadalje, u anketi se ispitivalo i zadovoljstvo ispitanika istoimenom manifestacijom u Beču kao jednim od konkurenata kako bi se napravila usporedba tih dviju manifestacija. U nastavku je napravljena analiza i interpretacija dobivenih podataka kako bi se došlo do zaključka o stanju trenutne turističke ponude i mogućnostima njezina unapređenja.
Cilj s kojim je provedeno ovo istraživanje bio je prikazati raznovrsnost i bogatstvo sadržaja i resursa ovog manifestacijskog turizma, a uz to i uvidjeti moguće nedostatke te dati prijedloge za unapređenje određenih segmenata. |