završni rad
Uloga poslovne komunikacije u organizaciji

Ksenija Anderlin (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovUloga poslovne komunikacije u organizaciji
AutorKsenija Anderlin
Voditelj/MentorKsenija Pletenac (mentor)
Sažetak rada
U radu je prikazana uloga poslovne komunikacije u organizaciji. Uspješnost organizacije povezana je s kvalitetom komunikacije unutar organizacije. Komunikacija je proces dijeljenja informacija, odnosno proces u kojem se poruka prenosi od pošiljatelja prema primatelju i stoga je u središtu funkcioniranja organizacije. Da bi komunikacija u organizaciji bila uspješnija potrebno je da sudionici u komunikaciji posjeduju komunikacijske vještine. Razvoj komunikacijskih vještina i odnos sa zaposlenicima postao je sastavni dio cjelokupnog razvoja organizacije. Uspješna komunikacija podrazumijeva znanje o komuniciranju s ljudima, poticanje i motiviranje zaposlenika. Komunikacija povezuje ljude u organizaciji, a centralnu odgovornost u procesu razvijanja i održavanja sustava komunikacije ima rukovoditelj. U radu se analiziraju i komunikacijske mreže kroz koje u organizaciji putuju informacije. To su mreža formalne i mreža neformalne komunikacije. Mreža formalne komunikacije slijedi pravila i smjernice koje definiraju tko, što, zbog čega i kada treba napraviti, dok mreža neformalne komunikacije počiva na osobnim dodirima i ne slijedi unaprijed određeni smjer. Da bi postigli određene rezultate i ciljeve organizacije te da bi mogli utjecati na motivaciju zaposlenih, menadžeri moraju poznavati što to zaposlene motivira. Važnu ulogu kod motiviranja zaposlenika ima komunikacija putem koje menadžeri informiraju zaposlenike koliko dobro rade, što trebaju raditi te koliko se trude da postignu osobni i organizacijski cilj. Suvremeni uvjeti poslovanja podrazumijevaju razvijanje kvalitetnijih odnosa i razvoj kvalitetne i učinkovite komunikacije. Kvalitetniji odnosi u poslovnom svijetu postižu se organiziranjem u timove. Tim je skupina ljudi različitih osobina koji imaju zajednički cilj i zajedničkim snagama rješavaju probleme i postižu određene rezultate. Prihvaćanje tih različitih osobina ljudi unutar tima, stvara se bolja suradnja i kvalitetnije poslovanje, kao i bolje komuniciranje, što potiče veću motiviranost i kreativnost članova tima. Svaki timski rad ima svoje prednosti i nedostatke. Prednosti timskog rada su višestruke, dok nedostaci nisu toliko izraženi. Aktivno slušanje poboljšava efikasnost komunikacije te uključuje pokazivanje interesa, suosjećanje, postavljanje pitanja, usmjeravanje pažnje na ono što je govornik rekao te uzvraćanje vlastitim riječima kako smo razumjeli govornikovu poruku. U radu se prikazuje komuniciranje unutar organizacije i Ministarstva unutarnjih poslova kao policijske organizacije. Specifičnost ministarstva u odnosu na druge organizacije je u tome što Ministarstvo unutarnjih poslova nema proizvod na kojem će graditi uspjeh ili prepoznatljivost, već je njegov "proizvod" policijski ili državni službenik. To znaci da su svi zaposlenici nositelji njegovog javnog uspjeha i ugleda. Za razliku od drugih organizacija u Ministarstvu unutarnjih poslova važno je poštivanje propisanih pravila međusobnog ophođenja policijskih službenika, komunikacija kao i druga ponašanja koja su poželjna u radu državnih i policijskih službenika. Krajnji cilj policijske organizacije nije ostvarenje profita, već sigurnost i povjerenje građana.
Ključne riječiaktivno slušanje komunikacija motiviranje organizacija policijski službenik tim
Naslov na drugom jeziku (engleski)The role of business communicatin in organization
Povjerenstvo za obranuMarina Gregorić
Nevenka Breslauer
Ksenija Pletenac
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-15
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:275867
PohranioMaja Bregović