Sažetak | Plan ovog rada je predstaviti i objasniti važnost animacije u turizmu. Animacija se javlja
s pojavom masovnog turizma, a danas čini osnovni cilj putovanja. Velika je važnost
animacije kod odabira destinacije u koju turisti putuju, odnosno razloga njihova
putovanja. Animacijski programi moraju se prilagođavati promjenama na tržištu,
odnosno potrebama i očekivanjima turista. Doživljaj posjetitelja pri sudjelovanju u
animacijskim programima, mora opravdati motive dolaska u destinaciju.
Cilj animacije nije samo zadovoljenje potreba turista nego i ostvarenje dobiti. Za
uspješnu realizaciju animacijskih programa potrebno je pronaći ravnotežu između
zadovoljstva turista i ostvarenja prihoda. Dobro organizirani i predstavljeni animacijski
programi dovode do ostvarenja doživljaja koji se pamti. Najvažniji promotivni materijal
za destinaciju, koji posjetitelji nose sa sobom, je „dobar glas“- to prepričavaju svojoj
obitelji i prijateljima te ih na taj način zainteresiraju za destinaciju. Animacijski program
mora zadovoljavati principe animacije, a to su: princip slobode, princip aktivnosti,
princip jednakosti i princip primjerenosti.
Ciljevi animacijskih programa su okupljanje gostiju, povećanje zadovoljstva posjetitelja
i povećanje turističke potrošnje. Vrste animacijskih programa su: sportsko-rekreativni,
zabavni programi i igre, kulturnoumjetnički i ostali programi. Uz postojeće turističke
animacije u Trakošćanu, ovim radom želi se prikazati mogućnost uvođenja inovativnih
animacijskih programa, a koji po mišljenju autorice ovog rada zadovoljavaju osnovne
ciljeve animacije.
Također, u ovaj rad uvrštena je anketa pomoću koje se pokušalo saznati zadovoljstvo
posjetitelja s postojećim animacijama u Trakošćanu, kao i zainteresiranost za uvođenje
novih. Programi sličnih ili istih karakteristika postoje u pojedinim europskim zemljama i
broje velik broj posjetitelja, pa takvi ili slični programi naplaćuju ulaznice za
sudjelovanje. Izvori financiranja navedeni su za svaki inovativni program posebno i
najviše bi se financirali iz programa EU, u kojem se dodjeljuju bespovratna sredstva za
ulaganje u turističke djelatnosti. Prihod od prodaje ulaznica, odnosno stečena dobit od
inovativnih animacijskih programa, koristio bi se za proširenje ponude istih. |