Sažetak | Turizam i sport dvije su masovne i komplementarne društveno-ekonomske pojave
suvremenog društva. Međuovisnost i srodnost ovih dvaju društvenih fenomena proizlazi
iz činjenice prema kojoj su nositelji ovih pojava isti subjekti – turisti. Veza između
turizma i sporta datira još iz antičkih vremena kada je sport bio jedan od samo nekoliko,
tada postojećih, motiva putovanja. Iako je u povijesti sport bio povezan s turizmom
uglavnom radi posjete sportskim natjecanjima kao što su Olimpijske igre, sport u
suvremenom turizmu poprima mnogo veće razmjere. Obzirom da su i turizam i sport
pojmovi koji su pozicionirali Hrvatsku kao prepoznatljivu turističku destinaciju koja broji
brojne sportske uspjehe, u ovom radu prikazat će se turistička ponuda dviju, gospodarski
razvijenijih, županija Republike Hrvatske.
Međimurska i Istarska županija često se uspoređuju, iako su geografski vrlo različite.
Političko uređenje, gospodarski rast i razvoj turizma, samo su neke dodirne točke koje
dijele ove županije. Raznovrsna ponuda mnogobrojnih sportskih sadržaja u turističkim
destinacijama navedenih županija dovodi do porasta i razvoja sportskog turizma te sve
veće zastupljenosti sportskih aktivnosti poput biciklizma, planinarenja, jahanja,
paintballa, raftinga, raznih sportskih događaja i sl.
Iako se i Međimurska i Istarska županija smatraju gospodarski razvijenijim županijama,
obje se susreću sa, za njih, specifičnim izazovima. Obje su prepoznale važnost sportskog
turizma te se sve češće formira turistička ponuda koja uključuje neke od sadržaja
sportsko-rekreacijskog turizma. Novi profil turista traži aktivan odmor, a sport i
rekreacija postaju sve veća potreba ljudi za koju oni odvajaju sve veći dio svojih prihoda.
Sportska rekreacija postala je više od potrebe suvremenog čovjeka, ona je životni stil i
način života koji ima preventivnu ulogu te koji svojim programima može podići čovjekovo
zdravlje na višu razinu. Rad se osvrće na teorijski pregled literature, od osnovnih
obilježja turizma do specifičnosti turističke ponude sportsko-rekreacijskog turizma.
Provedeno je i opisno istraživanje pomoću anketnog upitnika na uzorku od 255 ispitanika
s ciljem utvrđivanja važnosti sportsko-rekreacijske ponude te njezinog utjecaja na odluke
turista pri odabiru određene destinacije. |