Sažetak | Za djecu, mlade i odrasle sport predstavlja vrlo važnu obrazovnu, ali i socijalizacijsku aktivnost. Ona u velikoj mjeri može uljepšati odrastanje i pripremiti ih za različite uloge i odgovornosti u odrasloj dobi. Stvara brojna iskustva, bila ona pozitivna ili negativna. Bavljenje sportom može biti vrlo korisno i može postići odgovorno socijalno i društveno ponašanje, bolji školski uspjeh, usvajanje moralnih vrijednosti i navika zdravog života. Sudjelovanje u sportu, osobito u ekipnim sportovima, uči mlade timskom radu, vođenju, samodisciplini, odgovornosti, toleranciji, ustrajnosti, poštovanju autoriteta, razvija radne navike, jača karakter, samopoštovanje i samopouzdanje. Obično mladi koji se bave sportom imaju bolje ocjene i discipliniraniji su u učionici zbog stečenih radnih navika i discipline koju su usvojili na svojim treninzima. Imaju razvijenije i socijalne vještine, više su orjentirani na grupni rad, imaju osjećaj za osobe oko sebe i imaju bolju fizičku kondiciju, a samim time i poboljšano zdravstveno stanje i danas neizostavnu estetsku komponentu. Obitelj predstavlja važan faktor za djetetov socijalni razvoj. Ona je temelj zdravog psihološkog odrastanja. Uspostavljanje pozitivnih emocionalnih veza u odnosu između roditelja i djeteta predstavlja preduvjet razvoja socijalnih kompetencija koje su djeci neophodne za postizanje socijalne zrelosti. Uvažavanje dječje osobnosti, njegovih individualnih karakteristika i samih želja od roditelja i trenera, stvara osjećaj sigurnosti i povjerenja te te samim time značajno utječe na napredak i kompletni dječji razvoj. Suradnja između soprtaša, trenera i roditelja bitan su element u procesu socijalizacije i stjecanja kompetencija. Kvalitetna komunikacija među sportašima, trenerima i roditeljima odraz je brige društva, prvenstveno obitelji i sportskog kluba, za cjelovit razvoj dječje osobnosti. Obitelj se ističe kao osnovni izvor informacije i temelj kreiranja stavova o sportu i zdravom životu kod djeteta. Zato je suradnja roditelj – trener – dijete ključna u optimalnom funkciniranju i razvoju sportaša. Psiholog u tom odnosu može biti „katalizator“ koji će povećati vjerojatnost uspjeha i adekvatnog razvoja mladih, kao i promicanje zdrave kulture življenja u zajednici. |