Sažetak | Vjera kao jedan od sveprisutnih, najmoćnijih i najstarijih motiva putovanja i danas je važan poticaj za napuštanje mjesta stalnog boravka i potrage za jedinstvenim doživljajima i duhovnim ostvarenjima. Fokus ovog rada stavljen je upravo na taj važan segment u životu svakog vjernika, turista, izletnika...
Rad u svojem sadržaju polazi od prostora i karakteristika Hrvatskog zagorja kao područja s iznimnim potencijalom za razvoj turizma, a osobito onog vjerske tematike. U nastavku rad izdvaja najvažnije potencijale i resurse za razvoj vjerskog turizma i hodočašća u Hrvatskom zagorju, a to su svetišta u Mariji Bistrici, Belcu, Loboru, Trškom Vrhu te Vinagori. Kao podloga za razvoj bogate i raznovrsne turističke ponude, uočene su, opisane i izdvojene sve znamenitosti i potencijali spomenutih prostora. Uz to, priloženi su i sekundarni podaci o dosadašnjem razvoju turizma i postojećoj turističkoj ponudi ovih mjesta odnosno gradova s potencijalom za razvoj vjerskog turizma.
Važnu okosnicu rada čini istraživanje provedeno za potrebe boljeg uvida u temu ovog rada. Istraživanje je ostvareno putem anketnog upitnika u kojem se ispitivalo poznavanje i posjećenost najvažnijih mjesta vjerskog turizma u Hrvatskom zagorju, percepcija ispitanika o njima te zadovoljstvo sadržajima u destinacijama vjerskog turizma koje su posjetili, u odnosu na njihove socijalne i demografske karakteristike. Istraživački rad, sukladno svojoj svrsi, u nastavku prikazuje rezultate istraživanja te njihovu interpretaciju koja, između ostalog, uključuje i zaključke o razlozima i stanju trenutne turističke ponude te načine i mogućnosti njezina unapređenja.
Potaknut obiljem prisutnih, a uglavnom neiskorištenih resursa, ovaj rad kao svoj krajnji cilj ima afirmaciju turističke ponude Hrvatskog zagorja, osobito u segmentu vjere i kulture gdje ima zaista mnogo za ponuditi, u turizam Republike Hrvatske. Važan cilj je i brendiranje Zagorja kao destinacije koja, osim kulturnog, eno-gastro, eko i lječilišnog turizma, može razvijati i još jedan, vrlo prosperitetan oblik turizma – vjerski. Ciljevi su to koji vode ka ostvarenju još viših težnji, a to je percepcija Zagorja kao destinacije kontinentalnog dijela Republike Hrvatske koja može i mora biti alternativa saturiranom primorskom dijelu zemlje. |