Sažetak | U ovom radu je predstavljen koncept subliminalnog oglašavanja, uporabe i korištenja, u promociji poduzeća i korporacija, glazbe i animiranih filmova za djecu.
Kroz stoljeća istraživanja i testiranja dokazano je kako se može utjecati na gotovo svako područje života čovjeka. Subliminalne poruke imaju moć utjecaja na ljudske osjećaje, ponašanje, pa čak i misli bez svjesnog znanja osobe na koju utječu. Najčešće se poruke sakrivenog značenja umeću u pozadinu slike putem ozvučenja niskog intenziteta, drugačijeg osvjetljenja ili kao pozadinski zvuk. Danas se svaka vrsta skrivenog oglašavanja proširila na filmsku i glazbenu industriju, prodaju, promidžbu i izgled proizvoda, u trgovinama, supermarketima, a nalazi se i u animiranim filmovima za djecu. Zbog velike prisutnosti masovnih medija, ubrzanog rasta tehnologije, te novih načina promoviranja i oglašavanja, veći je utjecaj subliminalnih poruka.
Rezultati dostupnih istraživanja pokazala su velik utjecaj subliminalnih poruka na potrošače i korisnike u donošenju odluka, pri čemu se još više aktivno radi na provedbi istih. Subliminalne poruke različita poduzeća i korporacije, koriste u marketingu s ciljem kontroliranja potrošača i njihove potrošnje. Potrošači nisu svjesni što se sve krije iza promocije proizvoda, te ne shvaćaju kako im je nesvjesno nametnuta želja za nekim proizvodom. Oglasi, plakati, slogani, slike, video zapisi i dr., koriste se, osim u promocijske svrhe, i kao alat za lakše ubacivanje subliminalnih poruka. Navedeni primjeri u ovom radu dokaz su postojanja subliminalnih poruka u marketingu poduzeća, sloganu tvrtke, glazbi, te animiranim filmovima za djecu.
Dio istraživača ipak tvrdi kako ne postoje skrivene poruke, te kako je to samo mit, dok se manji postotak istraživača aktivno bavi otkrivanjem i dokazivanjem istih. |