Abstract | U današnje vrijeme turizam sve više napreduje i postaje jedna od vodećih industrija svijeta.
Industrija koja obuhvaća i omogućava različita putovanja s jednog kraja kugle zemaljske na
drugi. Turizam bi se najbolje mogao opisati kao želja za promjenom svakodnevnice te željom
za odmorom. Sama želja za putovanjem stvara turiste, odnosno ljude koji putuju, a prema
interesima turista formiraju se turističke destinacije. Turisti su osnovna jedinica za proučavanje
turizma, prema broju noćenja, broju dolazaka, broju posjećenosti određenih atrakcija. Na
putovanja najčešće odlaze zbog odmora, rekreacije, zdravstvenih, obiteljskih, poslovnih ili
nekih drugih razloga. Posjećuju turističke destinacije, fizički prostor određenog mjesta koji
ujedinjuje različite ponude proizvoda, usluga i različitih doživljaja. Prema broju turista i
posjećenosti, turističke destinacije stvaraju svoj imidž i popularnost među turistima te na taj
način destinacija postaje konkurentnija na tržištu. Danas, u vrijeme različitih promjena u
svijetu, turizam se, ponajprije, može podijeliti na masovni turizam i specifične oblike turizma.
Masovni turizam predstavlja organizirana putovanja u kojima sudjeluje velik broj turista.
Putovanja organiziraju turoperatori koji prodaju paket-aranžmane, a prodajom velikog broja
paket-aranžmana dogovaraju niske cijene usluga. S druge strane, turisti odlaze na putovanja
koja su uvjetovana određenim dominantnim motivom za ostvarenje određenog doživljaja.
Takvi oblici turizma nazivaju se specifičnima. U radu je predstavljena Republika Finska i jedan
dio njezinih specifičnih oblika turizma. Finska svoje bogatstvo specifičnih oblika temelji na
prirodnim i na društvenim resursima. Područje Finske i turistička ponuda zemlje u velikoj su
mjeri temeljeni na prirodnim resursima. Zemlja obiluje vodom, šumama, nacionalnim
parkovima, snijegom, ledom, prirodnim atrakcijama poput Aurore Borealis i mnogim drugima.
Djelovanjem čovjeka prirodni resursi iskorišteni su za razvoj društvenih resursa. Područje
Finske pogodno je za razvoj različitih smještajnih kapaciteta pa tako upoznajemo drvene kućice
na drveću u šumama ili staklene iglue u Laponiji, na području snijega i leda. Osim toga,
spomenuta Laponija poznata je po Domu Djeda Božićnjaka. Za potrebe rada provedeno je
jednokratno empirijsko istraživanje pomoću anketnog upitnika na uzorku ispitanika iz
Hrvatske. Cilj je istraživanja bio utvrditi u kojoj su mjeri Hrvati upoznati s Finskom i njezinim
turističkim mogućnostima. |