undergraduate thesis
Sport's Marketing in basketball

Karlo Ganžulić (2015)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleSportski marketing u košarci
AuthorKarlo Ganžulić
Mentor(s)Marina Gregorić (thesis advisor)
Abstract
U završnom radu govori se o sportskom marketingu u košarci. U uvodnoj cjelini općenito je definiran sportski marketing te koliko je sportski marketing rasprostranjen u košarci. Nadalje, u radu je navedeni povijesni razvoj sportskog marketinga i koje godine se javlja komercijalizacija sporta. Jasno je definiran sportski marketing i koje sve mogućnosti primjene sportskog marketinga postoje. U radu je opisano jedno od najvažnijih područja marketinga, a to je sponzorstvo u sportu. Što sponzorstvo predstavlja i koji su tipovi i oblici sponzorstva. Navedeno je nekoliko primjera koji se odnose na Hrvatsku košarku i na NBA ligu. Primjer za Hrvatsku je marketing KK Cedevite. Objašnjeno je funkcioniranje marketinga u klubu i o kojim dijelovima vode brigu zaposlenici marketinga. Dolazimo do zaključka da je to vrlo opsežan i odgovoran posao te da je svaki dio marketinga bitan da bi što više privukli interes navijača i simpatizera kluba da dođu na košarkašku utakmicu. Slijedi marketing u NBA ligi i koliko je on značajan za cjelokupnu organizaciju. Na nekoliko primjera spomenuti su vlasnici NBA klubova te koliko oni zapravo vrijede. Istaknuta je zarada na primjeru deset najplaćenijih igrača u ligi. Primjer uspješne sponzorske suradnje je između Michaela Jordana i Nikea. Tom suradnjom Nike je napravio najveći posao u povijesti sportskog marketinga. Zaključuje se da za veliki uspjeh treba imati i sreće, zbog toga što Nike nije znao da će Jordan postat tako planetarno poznat i uspješan u NBA ligi. U samom zaključku ukratko je prikazan sportski marketing košarkaških klubova te njegova srž.
Parallel title (English)Sport's Marketing in basketball
Committee MembersMarina Gregorić
Mirjana Trstenjak
Ivan Hegeduš
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Kinesiology
Sports Kinesiology
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-09-29
Parallel keywords (Croatian)klub košarka marketing NBA sponzor sport
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:540778
CommitterMaja Bregović