završni rad
Sportski marketing u košarci

Karlo Ganžulić (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovSportski marketing u košarci
AutorKarlo Ganžulić
Voditelj/MentorMarina Gregorić (mentor)
Sažetak rada
U završnom radu govori se o sportskom marketingu u košarci. U uvodnoj cjelini općenito je definiran sportski marketing te koliko je sportski marketing rasprostranjen u košarci. Nadalje, u radu je navedeni povijesni razvoj sportskog marketinga i koje godine se javlja komercijalizacija sporta. Jasno je definiran sportski marketing i koje sve mogućnosti primjene sportskog marketinga postoje. U radu je opisano jedno od najvažnijih područja marketinga, a to je sponzorstvo u sportu. Što sponzorstvo predstavlja i koji su tipovi i oblici sponzorstva. Navedeno je nekoliko primjera koji se odnose na Hrvatsku košarku i na NBA ligu. Primjer za Hrvatsku je marketing KK Cedevite. Objašnjeno je funkcioniranje marketinga u klubu i o kojim dijelovima vode brigu zaposlenici marketinga. Dolazimo do zaključka da je to vrlo opsežan i odgovoran posao te da je svaki dio marketinga bitan da bi što više privukli interes navijača i simpatizera kluba da dođu na košarkašku utakmicu. Slijedi marketing u NBA ligi i koliko je on značajan za cjelokupnu organizaciju. Na nekoliko primjera spomenuti su vlasnici NBA klubova te koliko oni zapravo vrijede. Istaknuta je zarada na primjeru deset najplaćenijih igrača u ligi. Primjer uspješne sponzorske suradnje je između Michaela Jordana i Nikea. Tom suradnjom Nike je napravio najveći posao u povijesti sportskog marketinga. Zaključuje se da za veliki uspjeh treba imati i sreće, zbog toga što Nike nije znao da će Jordan postat tako planetarno poznat i uspješan u NBA ligi. U samom zaključku ukratko je prikazan sportski marketing košarkaških klubova te njegova srž.
Ključne riječiklub košarka marketing NBA sponzor sport
Naslov na drugom jeziku (engleski)Sport's Marketing in basketball
Povjerenstvo za obranuMarina Gregorić
Mirjana Trstenjak
Ivan Hegeduš
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Kineziologija
Kineziologija sporta
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-29
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:540778
PohranioMaja Bregović