undergraduate thesis
What makes a successful verbal communication

Petra Pavleković (2015)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleŠto čini uspješnu verbalnu komunikaciju
AuthorPetra Pavleković
Mentor(s)Ksenija Pletenac (thesis advisor)
Abstract
U današnje vrijeme verbalna komunikacija je veoma važna, kako u poslovnom svijetu tako i u privatnom svijetu. Da bi komunikacija bila uspješna, osobe moraju međusobno komunicirati te ujedno vladati određenim vještinama i pravilima. Komunikacija među ljudima je priopćavanje određenog sadržaja, osjećaja o dotičnom sadržaju, osjećaj o sugovorniku i osjećaj o samome sebi. Komunikaciju možemo zapravo definirati kao proces kojim prenosimo poruku od jedne do druge osobe koristeći se komunikacijskim kanalom, odnosno medijem komunikacije, a sve u svrhu ostvarenja ravnoteže kako u poslovnom, tako i u privatnim odnosima. Postoje dva oblika komunikacije koji se dijele na komunikaciju prema osjetilima, a tu spadaju: slušno govorna komunikacija, vizualna komunikacija, taktilna komunikacija i komunikacija okusom i mirisom. Drugi oblik komunikacije jest, komunikacija prema ulozi jezika, a tu spada: verbalna i neverbalna komunikacija. Kako bi sam odnos između osoba bio stabilan i pozitivan, nije dovoljna samo dobra komunikacija, potreban je još jedan ključan element svih ljudskih odnosa, a to je povjerenje. Povjerenje se u poslovnom okruženju manifestira kao povjerenje u intelektualne i stručne sposobnosti druge osobe, povjerenje u moralne kvalitete druge osobe, povjerenje u pozitivan, ili barem neutralan stav druge osobe. Ljudi općenito imaju povjerenja u osobe čije je ponašanje predvidivo. Uspješna komunikacija nastoji nam pomoći bolje razumjeti ljude, različite situacije u kojima se nalazimo, pomaže nam prevladati različitost, graditi povjerenje i poštovanje te stvoriti uvjete za razmjenu kreativnih ideja te rješavanje mnogobrojnih problema s kojima se susrećemo u današnjem svijetu. Uspješna verbalna komunikacija sama po sebi se čini jedinstvenom, često kada pokušavamo uspostaviti komunikaciju s određenom osobom ili određena osoba s nama, može doći do nerazumijevanja što uzrokuje konflikt i frustraciju u osobnim i profesionalnim životima i odnosima s ljudima. Kako ne bi dolazilo do konflikata bitno je da prilikom komunikacije sa drugima dijelimo informacije tako da budu točno primljene u pogledu sadržaja i značenja koje je odredio pošiljatelj. Uspješna komunikacija je mnogo više od razmjenjivanja informacija, ona je zapravo razmjena osjećaja koji se kriju iza tih informacija.
Parallel title (English)What makes a successful verbal communication
Committee MembersMarina Gregorić
Nevenka Breslauer
Ksenija Pletenac
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Communicology
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-09-28
Parallel keywords (Croatian)komunikacija verbalna komunikacija povjerenje konflikt informacije
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:072848
CommitterPetra Horvat